Vanzarea CFR Marfa se transforma intr-un scandal marca Oltchim. Privatizarea operatorului feroviar, sub semnul intrebarii
Vanzarea CFR Marfa este foarte aproape de esec si tinde sa se transforme intr-un scandal marca Oltchim. Luni expira termenul pana la care se face privatizarea, insa ministrul Transporturilor Ramona Manescu nu are de gand sa il prelungeasca. Pe de alta parte, cumparatorul sustine ca ar avea banii: 170 de milioane de euro, dar Ministerul Transporturilor nu a indeplinit toate conditiile stipulate in contract.
Autoritatile si castigatorul licitatiei pentru cumpararea CFR Marfa isi paseaza responsabilitatea unii de la altii chiar si in al doisprezecelea ceas. Potrivit Hotararii de Guvern care reglementeaza afacerea, luni este ziua in care totul trebuie sa se termine.
Cea mai mediatizata privatizare a anului, asumata de Guvern, poate avea loc in anumite conditii. In primul rand, Grupul Feroviar Roman trebuie sa vina cu toti banii. Apoi, Consiliul Concurentei trebuie sa-si dea acordul pentru ca vanzarea sa aiba loc, iar finantatorii CFR Marfa trebuie sa fie de acord cu privatizarea.
Gruia Stoica, actionarul principal al GFR spune ca are toti banii, insa autoritatile sunt cele care blocheaza privatizarea pentru ca nu sunt pregatite sa indeplineasca celelalte conditii.
"Eu cer doar sa-mi spuna daca au fost indeplinite si in cazul acesta sunt pregatit sa fac plata pana luni, cu riscul de primi aviz negativ de la Consiliul Concurentei”, spune Gruia Stoica, actionar GFR.
Totusi, nu poate sa comunice de unde provin banii imprumutati. "In acest moment nu pot sa discut despre acest lucru pentru ca am contracte de confidentialitate cu ei. O sa le cer acordul si daca sunt de acord cu siguranta pot sa vi-i enumar", a mai spus Gruia Stoica.
Consiliul Concurentei sustine ca este legat la maini. Dosarul pentru avizarea privatizarii a fost depus incomplet, iar GFR mai are 10 zile sa prezinte toate actele solicitate.
Ministerul Transporturilor nu a comunicat pana la aceasta ora daca este pregatita cu acordurile finantatorilor CFR Marfa, dar si cu alte conditii fara de care nu se poate incheia privatizarea. A anuntat sec ca nu va accepta prelungirea termenului.
”Nu amanam, respectam contractul, am spus, exista o strategie de privatizare, exista un acord scris cu FMI”, a explicat Ramona Manescu, ministrul Transporturilor.
GFR a platit pana acum 30 de milioane de euro bani si trebuie sa vina cu restul de 170 de milioane. Pentru ca a castigat o licitatie similara in Croatia, anul acesta, Gruia Stoica trebuie sa gaseasca in total o jumatate de miliard de euro.
Pe acelasi subiect: