Ministrul Transporturilor: Nu as vrea sa vorbesc despre un esec al privatizarii CFR Marfa. GFR: Discutiile sunt in derulare, nu s-a terminat confruntarea inca
UPDATE Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat, vineri, la Constanta, ca termenul de privatizare a CFR Marfa, care expira luni, nu poate fi extins, adaugand ca nu ar vrea sa vorbeasca acum despre un esec al privatizarii societatii, scrie Mediafax.
Ramona Manescu a declarat ca s-a consultat cu premierul Victor Ponta asupra privatizarii CFR Marfa si a spus ca spera ca banii sa intre luni in conturi.
"Nu stiu daca se va intarzia privatizarea CFR Marfa. Exista un singur termen, pana luni, cand trebuie sa intre banii in cont. (...) Sper ca termenul sa fie respectat. O sa aflam luni cum se finalizeaza. Si eu, si premierul vrem ca statul sa ia cea mai buna decizie, legala, juridic fundamentata bine. Indiferent care va fi aceea, trebuie sa fie fundamentata juridic bine pentru ca statul nu-si poate permite sa piarda", a declarat Ramona Manescu.
Ea a mai precizat ca termenul pentru privatizarea CFR Marfa nu poate fi extins, dar crede ca ambele parti si-au respectat obligatiile. Despre un eventual esec al privatizarii CFR Marfa, ministrul Transporturilor a spus ca nu crede ca se poate vorbi despre un esec atata timp cat ambele parti si-au indeplinit obligatiile.
Reprezentantii Grup Feroviar Roman (GFR) au discutat vineri cu membrii Comisiei de Privatizare a CFR Marfa stadiul indeplinirilor obligatiilor contractuale ale vanzatorului, analiza nefiind incheiata, a declarat proprietarul GFR, Gruia Stoica.
"Nu s-a terminat inca confruntarea, o sa vedem dupa aceea, mai tarziu o sa va dau o declaratie cu privire la acest lucru", a declarat omul de afaceri, la iesirea din Ministerul Transporturilor.
El a afirmat ca sunt mai multe clauze contractuale care trebuie indeplinite, fara sa precizeze daca exista obligatii nerespectate de catre vanzator.
Stoica a reiterat ca GFR si-a indeplinit obligatiile contractuale, a tratat cu seriozitate procedura de privatizare si are banii pentru plata diferentei de 170 milioane euro, necesara pentru preluarea pachetului de 51% din capitalul companiei de transport feroviar, mentionand ca acestia nu sunt "surse ilegale".
Intrebat daca intentioneaza sa dea statul in judecata in cazul in care privatizarea va fi anulata, proprietarul GFR a spus ca termenul pentru incheierea procedurii este luni, fara sa faca alte comentarii.
Stoica a declarat ca va plati diferenta de 170 milioane euro pentru preluarea CFR Marfa chiar si fara avizul Consiliului Concurentei, daca vanzatorul, respectiv Ministerul Transporturilor, si-a indeplinit toate obligatiile.
Potrivit hotararii de Guvern privind privatizarea CFR Marfa, termenul pentru finalizarea procesului expira luni, nefiind prelungit de catre Guvern.
Anexa actului normativ prevede ca transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din actiuni se realizeaza la data indeplinirii cumulative a cinci conditii: emiterea unei decizii din partea autoritatilor de concurenta; finalizarea de catre vanzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra companiei la data semnarii contractului si definitivarea structurii capitalului social al societatii in urma operatiunii; obtinerea de catre vanzator de la finantatorii interni si externi ai societatii a unui acord cu privire la modificarea structurii actionariatului societatii, ca efect al incheierii contractului; creditarea contului vanzatorului cu toate sumele datorate de cumparator si semnarea declaratiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de actiuni in registrul actionarilor si de actiuni al societatii.
Consiliul Concurentei nu poate da avizul pana luni, termen limita pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa, si va incepe analiza doar dupa ce va primi de la GFR informatii care lipsesc din notificarea depusa in urma cu doua saptamani.
Pana in prezent, GFR a platit o garantie de 10 milioane de euro si un avans de 20 milioane de euro, reprezentand 10% din valoarea tranzactiei.
In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS