"La motor am lucrat timp de trei ani si a costat 5.000 de euro, o mare parte din bani primiti din sponsorizari de la straini cunoscuti pe net carora le-am povestit ce vreau sa fac sau de la Asociatia Romana de Cosmonautica si Aeronautica. O parte din componentele motorului cu reactie au fost fabricate in SUA, dupa schitele mele, altele le-am facut eu chiar aici, in atelierul meu din Deva. Controlul bicicletei se face cu maneta de gaze, iar semnalele date de aceasta sunt preluate de un computer de bord de dimensiunile unei cutii de chibrituri care echivaleaza cu un sistem folosit la avioanele de vanatoare. Rezervorul este montat sub bara de protectie a bicicletei, are o capacitate de cinci litri si este alimentat cu un amestec similar cu kerosenul", povesteste Raul Oaida, citat de Mediafax.

In loc de kerosen, pe care nu ar avea de unde sa-l ia, motorul cu reactie functioneaza cu amestec de motorina, benzina si ulei sintetic. Tanarul spune ca la turatie maxima, adica 93.000 de ture pe minut, bicicleta lui consuma un litru de combustibil pe minut. "Gazele la iesirea din ajutaj au 1.800 de kilometri la ora, viteza supersonica, varful turbinei ajunge la 93.000 de turatii pe minut, turatia maxima pentru acest motor care are numai cateva kilograme", afirma Raul Oaida.

Tanarul a iesit de mai multe ori cu bicicleta pe strazi necirculate, pentru a testa inventia. Putinii trecatori au intors capul pentru a-l urmari.

Raul Oaida se considera un adolescent ca oricare altul. A absolvit liceul, insa nu s-a inscris la facultate. Isi petrece 12 ore pe zi in atelierul construit chiar de el si spera ca urmatorul proiect va revolutiona lumea si ii va aduce celebritate si bani.

Povestea tanarului inventator a fost prezentata de publicatia britanica Daily Mail, care il compara cu Henri Coanda.