Ponta: "Guvernul va inchiria sau cumpara un avion pentru presedinte si premier, dar cand vor fi bani"
Guvernul va inchiria sau va cumpara un avion care sa fie folosit ca aeronava oficiala a presedintelui sau a prim-ministrului, dar in momentul in care va avea posibilitatea financiara, a declarat premierul Victor Ponta.
El a aratat ca este normal ca un sef de stat sau de guvern sa dispuna de un avion cu echipament special de comunicatii, dar a precizat ca actuala aeronava utilizata de Presedintie costa foarte mult.
"Avionul ala costa enorm de mult (...) In momentul in care vom avea posibilitatea financiara, vom inchiria sau vom cumpara acest tip de avion care sa fie avionul oficial al presedintelui, al primului-ministru", a spus Victor Ponta in cadrul unei emisiuni televizate, potrivit Mediafax.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, declara recent ca TAROM ar trebui sa renunte la aeronava prezidentiala Airbus A 310, deoarece produce companiei pierderi anuale de 7 milioane de euro.
Premierul a anuntat la randul sau ca Guvernul nu-i va retrage presedintelui Traian Basescu avionul cu care se deplaseaza la intalniri oficiale, ci cauta o solutie pentru ca actualele costuri ridicate generate de utilizarea acestui avion vechi sa fie reduse, iar gradul de siguranta sa creasca.
Administratia Prezidentiala a solicitat in 2010 Tarom sa efectueze cursele speciale pentru deplasarile si vizitele externe ale sefului statului, compania de stat punand la dispozitie pentru acestea unul dintre cele doua avioane Airbus A 310, achizitionate la inceputul anilor '90.
Compania Romavia care opera vechea aeronava prezidentiala, un Boeing 707 vechi de 39 de ani care nu mai indeplinea nici standardele de zgomot la nivel european, a anuntat in 2010 ca nu mai poate efectua deplasarile presedintelui ca urmare a situatiei financiare dificile a regiei.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS