Ministrul Transporturilor: "Basescu sa renunte la populismele ieftine. In Europa merge cu un avion ce costa 7 milioane de euro"
            Traian Basescu
                        
	Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, ii cere presedintelui Traian Basescu sa renunte la "populismele ieftine" si la jignirile adresate politicienilor. Fenechiu a precizat ca seful statului se duce la cumparaturi cu Loganul, dar in Europa merge cu un avion care costa sapte milioane de euro.
        
	Relu Fenechiu a spus, duminica, intr-o conferinta de presa la Iasi, ca l-a vazut pe presedintele Traian Basescu plangand ca este tinut opt ore la Bruxelles, pentru ca este pus sa astepte zborul de linie cu care sa revina in tara.
	Ministrul Transporturilor a precizat ca este convins ca data viitoare, cand seful statului va merge in Europa, va lua din nou avionul de tip Airbus, amenajat special pentru demnitari. "L-am vazut pe presedinte plangand la Bruxelles ca il tin opt ore acolo si ca trebuie sa astepte zborul de linie. E o poveste, el a ales sa renunte, la fel cum a ales, la un moment dat, sa renunte la serviciile Politiei, dupa ce politistii i-au spus «Iesi afara, javra ordinara». O sa vedeti data viitoare ca va lua din nou avionul VIP", a spus Fenechiu, potrivit Mediafax.
	Ministrul Transporturilor l-a indemnat pe Traian Basescu sa renunte la "populismele ieftine" si sa nu mai spuna ca el e "omul cel mai drept din Romania". "Presedintele s-o mai termine cu populismele astea, sa spuna ca toti politicienii sunt niste jigodii si ca numai el e omul cel mai drept din Romania. El face economie si se duce cu Loganul la cumparaturi. Se duce cu Loganul la cumparaturi, dar se duce cu un avion in Europa care ne costa sapte milioane de euro", a precizat Relu Fenechiu.
	Ministrul Transporturilor sustine ca suma de sapte milioane de euro, care reprezinta intretinerea anuala a avionului VIP, ar trebui inclusa in bugetul Administratiei Prezidentiale, si nu data pe ascuns de catre Guvern.
	"Presedintia are un buget si in buget trebuie sa-si introduca toate aceste servicii. S-a incercat ascunderea acestor bani pentru a nu face parte din bugetul Administratiei Prezidentiale. Acesti bani sunt platiti de Guvern catre compania Tarom. De ce? Pentru ca in momentul in care bugetul Administratiei Prezidentiale ajungea in Parlament s-ar fi vazut, iar lumea ar fi intrebat pentru ce platiti sapte milioane de euro? Am propus sa luam o decizie si sa vedem ce facem pe viitor, pentru ca mi se pare un pret mult prea mare pentru intretinerea unei aeronave, in conditiile in care este folosita de 20 de ori pe an de catre presedinte", a spus oficialul.
	El a afirmat ca sunt regi ai unor tari care folosesc curse de linie, dar ca el nu cere asta. "Sunt insa companii specializate in Europa care pot pune la dispozitia presedintelui Romaniei un avion cu costuri mult mai mici. Costurile sunt de aproximativ 200.000 de euro pe luna", a mai spus Relu Fenechiu.
	Presedintele Traian Basescu a declarat, vineri, ca este "o minciuna" afirmatia ca bugetul de stat suporta anual sapte milioane euro costurile pentru aeronova TAROM Airbus A-130 inchiriata pentru deplasarile externe ale sefului statului. "Mi s-a parut atat de necinstit faptul ca se spunea public: «cheltuim sapte milioane de euro pe an ca sa mearga presedintele cu el», cam acesta a fost mesajul. Pai, asta e o minciuna, avionul acela, atat costa intretinerea lui indiferent ce faci cu el. (...) Acel avion, in lipsa deciziei de a fi vandut, statea in hangar cu aceste costuri. Faptul ca atunci cand aveam deplasari il inchiria Presedintia ii mai aducea un ban, altfel costurile tot erau pentru acel avion", afirma presedintele.
	El a subliniat ca "este nepermis" pentru presedintele Romaniei ca in timp ce este intr-o vizita externa sa nu se poata deplasa rapid in tara atunci cand este un dezastru natural sau alt eveniment deosebit pentru care trebuie sa semneze instituirea starii de urgenta.
	De asemenea, el a aratat ca pe aeronava A-130 de la TAROM erau instalate sistemele de comunicatii speciale, care ii sunt necesare avand in vedere statutul de tara membra NATO a Romaniei si faptul ca oricand poate avea loc o criza majora la acest nivel.
	"Eu am urmatoarea problema care tine chiar de exercitarea mandatului. Spre exemplu, daca in timp ce sunt la un Consiliu, Doamne fereste, in Romania apare un dezastru. Ce fac? Spun ca eu nu pot veni pentru ca astept la ora 20.00 cursa TAROM? Este nepermis pentru un presedinte care are atributiunile pe care le are Presedintele Romaniei. Deci presedintele Romaniei trebuie sa fie capabil ca, unu, pe timpul zborului sa aiba comunicatiile pe avion, pentru ca oricand se poate intampla ceva in NATO, cu trupele din teatrele de operatii, oricand poate fi un dezastru. Presedintele trebuie sa fie in masura sa plece imediat spre tara daca apare un dezastru, o catastrofa, un cutremur, un eveniment. Nu poti sa spui pe urma romanilor stiti, nu am putut sa vin sa institui starea de urgenta, sa dau Armatei dispozitiile care trebuiau date, sa mobilizez structurile de securitate pentru ca nu am avut avion decat peste opt ore. Asa ceva niciun presedinte nu poate justifica", a afirmat Basescu. "Probabil va trebui sa luam in charter un avion de la Lufthansa sau un alt operator privat", a adaugat Basescu.
Presedintele Traian Basescu s-a deplasat, joi, la Bruxelles, pentru a participa la lucrarile Consiliului European, cu un zbor de linie al TAROM, aceasta fiind pentru prima oara in ultimii ani cand seful statului efectueaza o deplasare externa fara a utiliza aeronava inchiriata special de la TAROM.
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS