Cel mai scump drum din Romania, inceput acum 10 ani, reporneste din toamna. Autostrada Transilvania, finalizata cu banii stransi din acciza suplimentrara la carburanti
Autostrada. Sursa foto: Mediafax
Premierul Victor Ponta a declarat, vineri, ca lucrarile la Autostrada Transilvania pot fi reincepute in aceasta toamna, intrucat la buget au fost inregistrate incasari suplimentare, ca urmare a cresterii accizei la combustibili, informeaza Mediafax.
"Partea de infrastructura este extrem de importanta pentru pastrarea competitivitatii oricarei investitii in Romania. Ministrul Transporturilor va semna, sambata, ordinul de incepere a lucrarilor la Autostrada Turda-Sebes, astfel incat Clujul sa fie legat de autostrada Sibiu-Nadlac si, din aceasta toamna, in baza incasarilor suplimentare pe care bugetul le-a obtinut prin cresterea accizei, putem sa repornim Autostrada Transilvania, care nu poate fi finantata din fonduri europene, dar poate fi finantata din fonduri bugetare, ceea ce va duce la cresterea competitivitatii zonei", a spus Ponta.
Intrebat de jurnalisti cum comenteaza solicitarile oficialilor Bosch care au afirmat ca isi doresc o autostrada care sa faca legatura cu autostrazile din Ungaria si o legatura aeriana de la Cluj spre Budapesta, premierul a spus ca Autostrada Transilvania este "o mare necesitate".
"Partea de modernizare a aeroportului continua, am discutat cu presedintele CJ Cluj ce putem sa ajutam de la bugetul de stat, ce nu poate da CJ, dam de la buget. Daca este vorba strict de cursa aeriana Cluj-Budapesta nu am detalii, este vorba de companii private care pot face asemenea curse. Autostrada Transilvania este o mare necesitate, ca altfel nu puneam bani de la buget mai departe", a aratat Ponta.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012. Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari si a fost reziliat in mai 2013.
Pentru doar 52 kilometri realizati, reprezentand 12,5% din lungimea totala a autostrazii, de 415 kilometri, statul roman a platit 1,2 miliarde de euro companiei americane.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS