Doar incertitudinea este sigura pe santierele autostrazilor din Romania. Tronsonul dintre Sibiu si Orastie are 22 de km si trebuia sa fie gata in decembrie 2013. Din cauza unor alunecari de teren au aparut primele intarzieri.

Apoi constructorul a cerut mai multi bani si a oprit lucrarile, desi autostrada era gata in proportie de 75 la suta. Acum o luna, ministrul Transporturilor anunta ca expertii independenti au stabilit ca statul roman nu trebuie sa plateasca in plus.

Intre timp, lucrurile s-au schimbat. Constructorul a cerut implicarea unei comisii de arbitraj care sa judece conflictul. Din comisie fac parte experti agreati de ambele parti: CNADNR si firma de constructie.

Statul roman este in castig, spune ministrul Transporturilor, in conditiile in care constructorul a cerut in plus 90 de milioane de euro.

Nu este singura autostrada cu probleme. Mergem pe santierul parasit al autostrazii care leaga Centura de Bucuresti. Autoritatile spera sa convinga firma de constructii sa reinceapa munca... peste 5 luni si sa termine autostrada in 9 luni.

Lucrarile la podul de pe strada Popasului au fost abandonate toamna trecuta, chiar daca autoritatile spera ca santierul va invia toamna aceasta. Insa pe timp de iarna constructia cel mai probabil se va opri. Asa ca cele 9 luni s-ar putea transforma lejer in 12.

Una dintre cele mai asteptate autostrazi, Comarnic - Brasov este intr-o faza si mai complicata. Deocamdata, castigatorul licitatiei nu a gasit finantare pentru cei 58 de kilometri.