Doar incertitudinea este sigura pe santierele autostrazilor din Romania. Drumurile in constructie, blocate pe termen nedefinit de lipsa banilor, alunecari de teren si birocratie
Noi probleme pe cele mai importante autostrazi aflate in constructie. Daca in cazul tronsonului dintre Orastie si Sibiu statul roman trebuie sa plateasca suplimentar, Autostrada Comarnic-Brasov inca nu are o finantare sigura. Mai mult, santierul autostrazii care leaga Bucurestiul de Centura a fost abandonat. Si aici constructorul cere mai multi bani de la statul roman.
Doar incertitudinea este sigura pe santierele autostrazilor din Romania. Tronsonul dintre Sibiu si Orastie are 22 de km si trebuia sa fie gata in decembrie 2013. Din cauza unor alunecari de teren au aparut primele intarzieri.
Apoi constructorul a cerut mai multi bani si a oprit lucrarile, desi autostrada era gata in proportie de 75 la suta. Acum o luna, ministrul Transporturilor anunta ca expertii independenti au stabilit ca statul roman nu trebuie sa plateasca in plus.
Intre timp, lucrurile s-au schimbat. Constructorul a cerut implicarea unei comisii de arbitraj care sa judece conflictul. Din comisie fac parte experti agreati de ambele parti: CNADNR si firma de constructie.
Statul roman este in castig, spune ministrul Transporturilor, in conditiile in care constructorul a cerut in plus 90 de milioane de euro.
Nu este singura autostrada cu probleme. Mergem pe santierul parasit al autostrazii care leaga Centura de Bucuresti. Autoritatile spera sa convinga firma de constructii sa reinceapa munca... peste 5 luni si sa termine autostrada in 9 luni.
Lucrarile la podul de pe strada Popasului au fost abandonate toamna trecuta, chiar daca autoritatile spera ca santierul va invia toamna aceasta. Insa pe timp de iarna constructia cel mai probabil se va opri. Asa ca cele 9 luni s-ar putea transforma lejer in 12.
Una dintre cele mai asteptate autostrazi, Comarnic - Brasov este intr-o faza si mai complicata. Deocamdata, castigatorul licitatiei nu a gasit finantare pentru cei 58 de kilometri.
Mai multe despre:
#autostrazi#CNADNR
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS