Peste 5 mil. euro mită pentru un proiect de 60 mil. euro. DNA investighează neregulile din spatele construirii, în 2011, a unui terminal pe Aeroportul Otopeni
Peste cinci milioane de euro. Aceasta este șpaga uriașă care stă în spatele construirii unui terminal, pe Aeroportul Otopeni, inaugurat în 2011, spun procurorii DNA.
Banii ar fi ajuns la Marin Anton, la acea dată secretar de stat în Ministerul Transporturilor, şi actual deputat PNL. Milioanele de euro ar fi fost date de o firmă italiană pentru a primi undă verde pentru documentaţia terminalului. Anton a fost trimis în judecată de DNA pentru luare de mită, iar consilierul său, Adrian Ionescu, pentru complicitate.
Cu mare fast, aşa a fost inaugurat în martie 2011 terminal de placări al Aeroportului Otopeni cu 24 de porţi de îmbarcare care văzut de sus seamănă cu o vioară din sticlă şi oţel. În spatele investiţiei de 60 de milioane de euro ar sta şi o şpagă de peste 5 milioane de euro.
Procurorii DNA spun ca Marin Anton, care la acea vreme era secretar de stat în Ministerul Transporturilor, ar fi cerut unei firme care se ocupă de construirea terminalului 5,3 milioane de euro pentru a aviza documentaţia care stătea la baza lucrărilor de la aeroport.
Totul ar fi fost mediat de un consilier al lui Marin Anton. Banii ar fi ajuns în 2009 la actualul deputat PNL printr-un contract fictiv încheiat între compania italiană de construcţii şi o firmă la care Marin Anton este asociat.
Fost director general la Rafo Oneşti, Anton se poate lăuda cu o avere considerabilă. Conform declaraţiei oficiale, deputatul deţine peste 280 de hectare de teren în 5 judeţe şi în Capitală, doua case, un apartament şi două maşini de lux.
Mihai Anton a investit sute de mii de euro şi în tablouri, ceasuri şi bijuterii. Toate acestea l-au plasat în topul celor mai bogaţi romani de acum 7 ani.
De altfel, averea lui Anton a atras atenţia Agenţiei Naţionale de integritate, care în 2011 a început o anchetă. Până cum, ANI nu a dat detalii despre stadiul anchetei.
Nici Marin Anton, nici reprezentanţii companiei de construcţii nu au fost de găsit pentru a comenta acuzaţiile.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS