Aeroportul din Timisoara vrea sa construiasca un nou terminal. Investitia se ridica la 112 milioane de euro
                        
	Aeroportul din Timisoara vrea sa dezvolte un terminal intermodal, care sa asigure o conexiune intre aeroport si mijloacele de transport rutier, cu scopul cresterii numarului de pasageri, proiectul necesitand costuri de peste 110 milioane de euro.
        
	"Avem in vedere realizarea la Timisoara a unui terminal intermodulat, astfel incat transferul de la aeronava la sistemul rutier de transport sa fie rapid. Sa avem un sistem integrat, comerciantii de tichete sa ofere pachete pentru toate mijloacele de trasport in comun. Am facut un studiu in acest sens, care prevede constructia unei aerogari langa aeroport, cu posibilitatea de extindere in functie de volumul de trafic. Intre aerogara si aeroport vrem sa dezvoltam un centru comercial astfel incat sa asiguram surse suplimentare pentru functionarea aeroportului", a declarat Daniel Idolu, directorul general al Aeroportului International "Aurel Vuia", potrivit Mediafax.
	Intermodalitatea implica un sistem prin care se utilizeaza succesiv cel putin doua mijloace de transport in comun. Costul este estimat la 112,7 milioane de euro, suprafata proiectului fiind de 243.000 metri patrati.
	"Estimam ca noul terminal ar putea aduce doua milioane de calatori, iar daca fiecare ar lasa cel putin doi euro in centrul comercial s-ar produce un beneficiu prin care sa se sustina activitatea aeroportului. Aeroporturile au o problema in implementarea masurilor de securitate si de siguranta pentru ca implica bugete din ce in ce mai mari, de aceea trebuie sa identificam surse alternative pentru finantarea activitatii", a afirmat Idolu.
	Finantarea ar putea fi asigurata de la Uniunea Europeana din fondurile alocate domeniului transporturilor in exercitiul financiar 2014-2020, dar se pot incheia si parteneriate cu companii private. Implementarea proiectul ar urma sa fie realizata in perioada 2014-2020.
	Reprezentantul aeroportului din Timisoara a precizat ca astfel de investitii vor atrage pasageri.
	"Companiile aeriene sunt atrase de piata, de numarul de pasageri. Dar cum sa aducem pasagerii la aeroport? Trebuie sa vedem care sunt dorintele pasagerilor. Nu toate aeroporturile pot fi Otopeni (Aeroportul International Henri Coanda, cel mai mare din Romania, n.r.). Au fost situatii de succes si in tara, respectv Cluj sau Iasi, dar pentru a avea mai multe cazuri trebuie sa ne gandim cum sa aducem pasageri la aeroport. Exista o bariera fizica intre domiciliul pasagerului si aeroport. Trebuie sa asiguram infrastructura regionala bazata pe un concept de intermodalitate", a mai spus Idolu.
            
                        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS