Pentru fiecare km de autostradă, România a pierdut bani, timp și o bucată din istorie. Ancheta DNA
Procurorii DNA investighează dacă în timpul lucrărilor la autostrazi au fost distruse situri arheologice, unele de importanță internațională.
Asta s-ar fi întâmplat cu sprijinul unor funcționari publici de la Transporturi și Cultură, de unde procurorii au început să ridice documente.
Una dintre construcţiile intrate în vizorul autorităţilor este Tronsonul Cernavoda - Medgidia de pe A2. Aici, în timpul lucrărilor, muncitorii ar fi distrus pur şi simplu cu buldozerele valul de piatră, un monument istoric ce dată din epoca medievală timpurie
Pe Autostrada Sibiu - Orăştie utilajele grele ar fi trecut cu lotul 2 şi 3 al Autostrăzii peste un sit din cultura Wiettenberg şi peste un mormânt aparţinând culturii Cotofeni.
Sunt doar câteva exemple de vestigii arheologice “sacrificate” cu bună ştiinţă pentru a face loc infrastructurii şi aşa precare.
Procurorii au bănuiala că s-ar fi falsificat documente astfel încât să arate fie că nu s-au descoperit vestigii istorice, fie că acestea au fost mutate din acel loc şi protejate. Totul s-ar fi întâmplat cu sprijinul unor funcţionari din Ministerul Transporturilor şi al Culturii.
Dosarul este încă în lucru la DNA, iar procurorii au ridicat documente de la toate instituţiile care ar fi putut să fie implicate într-o eventuală activitate infracţională. De la Ministerul Culturii au fost solicitate documentele cu cercetările arheologice efectuate în perioada 2012-2013 pe acele tronsoane de autostrada.
Ministerul Transporturilor spune că pe cele 3 tronsoane au fost identificate 11 vestigii şi ca toate au fost protejate. La fel susţin şi reprezentanţii companiei, care au oferit consultanta arheologică pentru construcţia lotului 3 din Autostrada Sibiu - Orăştie.
Constructorii STRACO, MAX BOEGL şi SALINI IMPREGILO, cei care au lucrat pe aceste tronsoane, au refuzat să comenteze situaţia.
Neoficial, reprezentanţii din România ai companiei Max Boegl ne-au transmis că toate lucrările au fost făcute cu respectarea legii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS