România ajută Ungaria să construiască autostrăzi, în timp ce noi stăm pe loc
În timp ce noi suntem pe ultimul loc în UE la autostrăzi, vecinii unguri, mai harnici, cumpără de la noi balast ca să-şi termine șoselele. Mai au 20 de kilometri până la frontieră, unde ar trebui să fie punctul de întâlnire cu autostrada Bucuresti-Bors. Dar la noi, şantierul nu a înaintat şi nu vom face prea curând legătura peste graniţă.
E forfotă mare de camioane şi balastiere în apropierea Vămii Borş. Spre deosebire de noi, ungurii trag tare să termine la termen partea lor de autostradă. În ultimul an şi jumătate, de când au început să ia nisip, ciment şi pietriş din România, mii de tone de materie primă au ajuns în terasamentul autostrăzii maghiare.
Mihai Secară, şef de balastieră: “Noi avem o flotă de 90 de camioane care merg în Ungaria. Trimitem balast 0.63, care ei îl folosesc pentru terasamentul autostrăzii. Deci ştim să exportăm, e păcat că nu ştim să facem noi autostradă, e o ruşine pentru noi. Vin ungurii până la Vamă şi noi tot la Cluj am rămas.”
Acelaşi balast ar putea fi folosit la autostrada Brașov-Borș, care ar trebui să facă joncţiunea cu partea maghiară chiar la graniţă.
Deocamdată, însă, stadiul acesteia este ridicol, după ani şi ani de aşteptări. Din peste 600 de kilometri am realizat, cu zeci de amânări, şi licitaţii eşuate, puţin peste 100 de kilometri şi suntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană la acest capitol de infrastructură.
Șofer de TIR: “De ani de zile la noi se circulă foarte prost şi afară. Țări ca Polonia, Slovacia, care mai demult nu ştiau ce-i aia autostradă, au autostradă şi se construiesc încă autostrăzi.”
Șofer: “Greu, dezastru. Stăm la coadă până ne urâm. Tot programul ni-l dăm peste cap.”
Mai mult, ungurii vor să fie cât mai operativi şi să uşureze trecerea camioanelor cu pietriş prin vamă, fără să stea la coadă cu celelalte TIR-uri. Aşa că au căzut de acord cu partea română să facă un punct de trecere special pentru transportul materialelor de construcţii. Deschiderea noului punct de trecere va însemna cel puţin dublarea cantităţii exportate zilnic.
Mai multe despre:
#autostrazi#Ungaria
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS