Pe langa rovinieta, Guvernul mai pregateste o taxa! Cea de autostrada! VIDEO
Romania va fi prima tara din Europa care incaseaza atat taxa de drum, cat si taxa de autostrada. Este cea mai noua idee a autoritatilor, vechiculata in Ministerul Transporturilor. Autoritatile isi doresc astfel sa suplimenteze fondurile pentru intretinerea si repararea retelei rutiere. Si asta in condititiile in care programul de autostrazi se dezvolta doar pe hartie, iar noi mergem cu masina prin hartoape.
"Nu suntem in stare sa intretinem autostrazile pe care le avem" - este motivul principal invocat pentru introducerea taxei. Ca sa-i convinga pe romani, seful Companiei Nationale de Drumuri recurge si la o metafora.
"Cand mergem la gara avem posibilitatea sa luam un tren personal. Cei care vor sa mearga mai repede si cu un confort mai mare platesc o taxa mai mare si merg cu intercity sau cu rapidul”, spune Liviu Costache, director CNADNR.
In Europa, pe autostrazi exista fie vinieta, adica taxa de drum, fie taxa speciala. Asadar, doar in Romania le vom avea pe amandoua daca tot nu avem sosele.
Cum era de asteptat, soferii si transportatorii se declara revoltati.
Reprezentantii Ministerului Transporturilor deocamdata nu pot spune cat ar putea sa ne coste taxa. Spaniolii, francezii, italienii achita cam 5 euro pentru suta de kilometri.
Mai mult, in timp ce noi avem 320 de kilometri de autostrada, vecinii bulgari au in jur de 500, vecinii de la vest, 1.200, iar Germania a ajuns deja la aproape 13.000 de kilometri.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS