Cu cat sunt umflate preturile la kilometrul de autostrada! Video!
Construim prost si scump, de la sosele pina la poduri si autostrazi. Pentru prima data in istoria companiei de drumuri, statul publica preturile pe kilometru. Cele mai mari costuri sunt si de 6 ori mai mari decat ar trebui insa, in ciuda acestei evidente, nu exista, desigur, vinovati.
In afara de Sofia si Bucuresti, nici o alta capitala din Uniunea Europeana nu este rupta de reteaua europeana de autostrazi. Am fi putut avea cel putin 600 de kilometri in plus, daca am fi platit lucrarile corect, adica dupa standarde de cost.
Dar cel putin de acum inainte, preturile etalon nu le vor permite autoritatilor sa dea mai mult de 3,9 milioane de euro pentru un kilometru de autostrada la ses, 5 milioane de euro pentru una de deal si putin peste 6 milioane la munte.
“Reevaluam toate contractele. Avem dubii serioase la platile la Arad Timisoara spre exemplu”, spune Liviu Costache, director general CNADNR.
De exemplu, pe santierul Autostrazii de deal Transilvania avem tronsoane mai scumpe si de 6 ori fata de normal. La ses pe Arad - Timisoara, depasirea este de un milion de euro. Mai punem inca 500 de mii si la Cernavoda Constanta. Doar la Bucuresti Ploiesti, costurile sunt putin peste limita.
“Toate contractele se umflau intentionat”, explica, la randul sau, Alin Goga, fost director juridic CNADNR.
Pare greu de crezut ca va plati cineva pentru banii furati din asfalt insa in urmatori trei ani, fonduri europene de sase miliarde de euro vor ajunge la infrastructura. Doar ca Bruxelles-ul nu tolereaza si nu deconteaza contractele umflate.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



.jpg?fm=jpg&q=80&fit=max&crop=2585%2C1649%2C0%2C0&w=1280)
RSS