Vom avea 1.000 de km de autostrada in 70 de ani!
Prim-ministrul Emil Boc a declarat in nenumarate randuri in ultimii doi ani ca investitiile in infrastructura sunt prioritare si vor fi salvarea din criza, insa pe santiere situatia este diferita, avand in vedere ca in prezent sunt in constructie doar 313 km de autostrada, scrie Ziarul Financiar.
Lucrarile sunt gata in medie doar la 27%, termenele pentru finalizarea unor tronsoane de autostrada fiind amanate pentru 2011, cand ar putea fi dati in folosinta 83 km de pe coridorul IV - Nadlac-Constanta.
Ce riscuri poate aduce constructia lenta de autostrazi si in cat timp am putea ajunge la 1.000 km daca se mentine ritmul actual?
Ritmul greoi de constructie de autostrazi ar putea conduce la pierderea de fonduri europene pentru infrastructura, care sunt accesibile pana in 2013, in timp ce tinta de 1.000 km de autostrada anuntata in ultimii zece ani de autoritati ar putea fi atinsa in cel mai optimist caz in 2015-2020, in cel mai pesimist in 2080.
"Exista riscul sa se piarda banii de la Uniunea Europeana, insa ramane de vazut cat va fi gradul de absorbtie al fondurilor in anul 2013. Chiar daca gradul de absorbtie in termeni financiari va fi mai mic de 100%, sa speram ca in termeni fizici se va realiza 100%, in acest fel ramanand eventual bani si pentru alte proiecte", afirma Cornel Martincu, directorul general al companiei de consultanta in infrastructura IPTANA.
Citeste continuarea in Ziarul Financiar
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS