Pasajul Basarab, gata de inaugurare. Suporta sa-l traverseze 1.000 de masini simultan. VIDEO
Pasajul Basarab este gata pentru inaugurare, dupa ce a marti a trecut cu brio testul de stres. Altfel spus, prima megaconstructie adevarata din Bucuresti poate suporta 1.000 de masini simultan, dar si cateva zeci de tramvaie, fara sa se prabuseasca.
Desi pare o pauza prelungita de pranz, acestea este momentul cel mai tensionat al zilei, la propriu. Zeci de camioane incarcate si tramvaie au fost parcate in portiunea cea mai sensibila a podului, in care este sustinut doar de hobane, adica niste cabluri uriase.
Specialistii au alergat prin toate punctele cheie cu nivela si mira sa se asigure ca masuratorile sunt corecte. Rezultatele nu aveau voie sa depaseasca trei praguri cheie. Sub greutatea masiva de aproape 2.000 de tone, podul a coborat 12 centimetri. Si pilonii si-au aratat elasticitatea cu inca 5 pana la 8 centimetri. Cablurile groase s-au intins la randul lor.
Testele le-au oferit o fereasta de doua-trei zile celor care instaleaza statia de tramvai de pasaj, celor care monteaza panouri de plexiglas si alpinistilor utilitari care pun luminile de balizaj.
Basarabul rezista, desi a fost dus dincolo de limitele maxime pe care le va indura in timpul vietii sale, programata pentru un secol. Este spectaculos nu doar prin imagine ci si prin cifre, pentru ca este singurul din Europa cu statie de tramvaie pe pod, doua linii ferate si patru benzi de circulatie.
Ne mai ramane doar sa asteptam confirmarea oficiala, iar inaugurarea nu mai are motive de intarziere dupa ce ultimele teste vor fi finalizate maine.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS