"Nu ma grabesc sa tai o panglica inaugurala pana cand nu sunt sigur ca se poate circula in maxima siguranta", a spus primarul general al Capitalei.

Sorin Oprescu a venit la Pasajul Basarab impreuna cu directorul Institutului National de Fizica Pamantului, Gheorghe Marmureanu, care a spus ca, asa cum a fost construit, Pasajul Basarab rezista la un cutremur de 7,5 grade pe scara Richter.

Edilul sef al Capitalei a explicat ca, in urma cu cateva zile, proiectantul Pasajului Basarab a trimis o adresa in care ii cerea constructorului datele privind testele finale, recomandandu-i ca acestea sa includa, pe langa informatiile privind finalizarea carosabilului, si montarea statiei RATB de pe pod si a liniilor de tramvai.

In adresa se mai precizeaza ca Pasajul Basarab trebuie sa fie testat cu incarcatura maxima care ar putea trece pe pod, respectiv autoturisme, tramvaie si camioane.

Astfel, deschiderea circulatiei pe Pasajului Basarab va fi amanata, atat pentru montarea liniilor de tramvai si a statiei RATB, cat si pentru montarea unor senzori seismici recomandati de proiectant, urmare a unui exemplu concret din Japonia in care, dupa montarea unor senzori similari, numarul victimelor in cazul unui cutremur a scazut cu cateva mii, a mai spus Oprescu.

Potrivit edilului sef, senzorii seismici ar putea fi montati inainte si la intrarea pe Pasajul Basarab.

In acest context, Gheorghe Marmureanu a precizat ca se doreste ca acesti senzori sa fie in comunicare directa cu centrul de comanda al Institutului de Fizica Pamantului, pentru a exista o atentionare in timp util a unui eventual cutremur de mare intensitate, iar incarcatura podului sa nu fie in astfel de situatii la valori maxime.

Marmureanu a mai spus ca in Capitala sunt montati 56 de senzori de atentionare seismica.

Primarul Capitalei declara, in urma cu aproape trei saptamani, ca Pasajul Basarab va fi gata la sfarsitul lunii martie.