Daca initial investitia era calculata la 60 de milioane de euro, ulterior costurile s-au dublat.

Partea buna a acestui pod este ca va face mai usoara traversarea Bucurestiului spre vest, iar partea proasta este cea semnalata de locuitorii din zona: mult zgomot si multa poluare intr-un cartier si asa mult prea aglomerat.

Proiectul a fost adus in discutie pe vremea cand primar general era Traian Basescu, a fost aprobat cand in locul lui a venit Adriean Videanu si va fi dat in folosinta de Sorin Oprescu. In lunile urmatoare, muncitorii vor amenaja statia de tramvai supraterana si cele patru lifturi care ii vor transporta pe calatori.

Pe mijlocul Pasajului Basarab vor fi montate sinele de tramvai, iar pe margine vor circula masinile. Podul are 42 de metri si stabileste astfel un record! Este cel mai lat pod de acest tip din Europa. Adica, in total, sase benzi care se sprijina pe doi piloni de 80 de metri inaltime. Constructia le-a dat de furca inginerilor romani, spanioli si italieni, dar acum este aproape finalizata.

Autoritatile spera sa termine lucrarile la inceputul anului viitor si atunci bucurestenii sa poata ajunge din Piata Victoriei si pana in Drumul Taberei intr-un sfert de ora.

Lucrarile la Pasajul Basarab au fost oprite pe rand de exproprieri blocate in instanta, apoi finalizate. De asemenea, retelele subterane ale orasului in dreptul lucrarilor au incurcat planurile constructorilor, dubland costurile investitiei la 120 milioane de euro.

Pasajul va avea la finalizare aproape doi kilometri si va lega Piata Victoriei prin Bulevardul Nicolae Titulescu peste liniile Garii de Nord de zona Grozavesti, cu acces catre Cotroceni.