Bani dusi pe apa sambetei! Santiere blocate, desi UE ne da miliarde de euro pentru drumuri! VIDEO
Vom pierde anul acesta sume importante din fondurile europene. Pentru prima data oficialii de la Transporturi recunosc incompetenta celor care ar fi trebuit sa atraga in ultimii ani finantarile de care santierele au nevoie ca de aer. Prima consecinta a venit tot azi, sefa de la CNADNR, a fost demisa de ministrul Anca Boagiu. Din pacate, asta nu rezolva problema din teren. Zeci de lucrari s-au blocat din lipsa de bani si putine dintre ele vor fi repornite curand, recunosc drumarii.
Una dintre lucrarile care au inghetat inca din mijlocul verii este autostrada Bucuresti-Ploiesti. Constructorii se lauda ca ar putea sa o dea gata in cateva luni. Daca vin banii. Cum statul o plateste cu bani de la buget si nu din finantari externe, autostrada s-a blocat ca si bugetul.
La fel se intampla cu autostrada Transilvania sau reparatii la mii de kilometri de drumuri nationale. Bani nu mai sunt nici pentru deszapezire, daca ar fi sa ninga maine, recunoaste noul sef de la Drumuri.
Unul dintre putinele santiere de autostrazi din Romania care mai functioneaza este Cernavoda- Constanta. Desi lucrarea ar fi trebuit sa fie gata in aproximativ 9 luni de zile, sefii de la Drumuri promit ca vor investi suficient ca sa dea in folosinta autostrada macar in 2012. Un termen optimist, avand in vedere ca stadiul lucrarilor nu depaseste 30%.
Noul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a gasit primul vinovat si a demis-o pe Dorina Tiron, sefa de la Drumuri si Autostrazi sub Radu Berceanu.
Dar sa revenim la finantarile europene. Romania pierde in 2010 sume aflate intre cateva zeci pana la sute de milioane de euro din fondurile de preaderare deblocate de Uniune inca din 2004. Motivul este ca santierele incepute nu se incheie pana in decembrie, termenul limita. Noua echipa de conducere cauta sa salveze ce se mai poate.
Romania a accesat pana acum 36 de milioane de euro, adica mai putin de 1% din cele 3,6 miliarde care ne revin.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS