China investesteste in infrastructura rutiera din Romania, dar vrea garantii de stat
Ambasadorul Republicii Chineze in Romania, Liu Zengwen, afirma ca oamenii de afaceri din tara sa sunt interesati sa investeasca in infrastructura rutiera din Romania, inclusiv in autostrazi, dar pentru investitii mari trebuie asigurate garantii de stat.
Ambasadorul Republicii Chineze in Romania, Liu Zengwen, a declarat, intr-o conferinta de presa, ca oamenii de afaceri din tara sa sunt interesati sa investeasca in infrastructura rutiera din Romania. Potrivit acestuia, investitorii chinezi trebuie sa cunoasca foarte bine cadrul legislativ si perioada de recuperare a investitiei.
El a precizat ca investitorii chinezi sunt interesati de infrastructura rutiera din Romania, precizand insa ca in cazuri precum Autostrada Transilvania exista deja alti investitori si, in general, pentru autostrazi "este nevoie de investitii mari, nu de cateva milioane (de dolari - n.r.)".
Chinezii vor garantii
Potrivit ambasadorului, pentru investitiile mari trebuie asigurate garantii de stat sau garantii comerciale, iar in acest moment statul roman nu poate sa le ofere, fiind conditionat de deficitul bugetar stabilit cu FMI si Uniunea Europeana.
Liu Zengwen a aratat ca Romania tebuie sa respecte neaparat aceasta conditie, existand "o situatie de dilema", dar ambele parti - romana si chineza - sunt de acord sa caute solutii "impreuna, depunand mari eforturi in aceasta privinta". "Daca un obiectiv de investitie mic se poate rezolva prin contractul comercial, nu e nicio problema. Daca partea romana are fonduri, are bani, se poate realiza orice lucrare mica sau mijlocie in domeniul infrastructurii. Nimeni nu vrea sa piarda banii pe care i-a investit, asta e problema", a conchis ambasadorul.
Citeste si
Tarile Europei intra la apa. Se vand pentru a trece de criza
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS