Transporturile au inghitit 12 miliarde de euro in patru ani, dar nu se vede nimic pe sosele sau pe caile ferate
Bugetul de stat pe 2012 aloca pentru Ministerul Transporturilor si Infrastructurii 14,8 miliarde de lei (3,4 miliarde de euro la un curs de 4,3 lei/euro), ceea ce inseamna cel mai mare buget al institutiei din istoria ultimilor 20 de ani.
In perioada 2009-2012 Transporturile au avut si vor avea la dispozitie un buget total de cheltuieli de circa 12 miliarde de euro, bani pentru care Romania plateste dobanzi de 7% anual si care incarca datoria publica an de an, scrie Ziarul Financiar.
De ce banii pe care ii primeste in fiecare an Ministerul Transporturilor nu se vad si in reteaua de transport, iar drumul cu trenul pe ruta Bucuresti-Constanta dureaza doua ore si jumatate, la fel ca si in urma cu 20 de ani, desi a stat cinci ani in reabilitari si a "inghitit" peste 900 de milioane de euro? Iar exemplele de acest tip pot continua.
Unde se risipesc acesti bani? Poate ca Ministerul Transporturilor are acte justificative pentru cheltuielile si investitiile din ultimii ani, dar acesti bani nu se vad concret, in realizari.
Cu cele 12 miliarde de euro, Ministerul Transporturilor ar fi putut construi aproape 2.000 de kilometri de autostrazi, daca se ia in calcul cel mai scump standard de cost pentru constructia de astfel de drumuri, de 6,1 milioane de euro la munte. Cu toate acestea, Romania are in prezent doar 334 de kilometri de autostrazi, dintre care peste 100 construiti inainte de '89.
"Suma pe care a avut-o Ministerul Transporturilor la dispozitie in acesti ani este impresionanta, practic reprezinta valoarea pietei constructiilor pentru un an si jumatate. Exista o nemultumire si in zona de business, in conditiile in care infrastructura nu s-a dezvoltat la nivelul dinamicii solicitate de Comisia Europeana si chiar la cel asumat de autoritati", spune Laurentiu Plosceanu, presedinte al Asociatiei Antreprenorilor de Constructii (ARACO).
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS