Potrivit surselor citate de televiziunea publica, negocierile se poarta direct cu premierul si ministrul Transporturilor din Romania.

Infuzia de capital la operatorul aerian national ar rezolva problema datoriilor companiei. De cealalta parte, interesele Turkish Airlines sunt sa cresca numarul de curse Bucuresti-Istanbul, care sa aduca pasageri din Europa pentru tranzit catre Asia, Africa sau America.

Autoritatile de la Bucuresti vor sa vanda o parte din operatorul de stat Tarom de mai multi ani, aceasta fiind una dintre conditiile din acordul cu FMI. Cea mai mare bariera de care s-a impiedicat pana in prezent vanzarea au fost datoriile istorice.

Premierul Victor Ponta a anuntat, in urma turneului din tarile arabe, de la inceputul lunii mai, ca i-a prezentat, la Doha, CEO-ului Qatar Airways o oferta de investitii referitoare la pachetul Aeroportul Otopeni - compania Tarom.

"M-am vazut si am discutat si la nivel politic cu CEO-ul de la Qatar Airways, informandu-l despre dorinta noastra de a lista Aeroportul Bucuresti - Otopeni, de a restructura si a salva Tarom-ul. (...) Bucurestiul e unul dintre aeroporturile din regiune care s-a dezvoltat cel mai mult, dar are nevoie in continuare de investitii, pentru ca deja incepe si isi atinge limitele de infrastructura. (...) Vreau sa procedam cat mai repede la o listare, care inseamna capital privat care va ramane in companie (...) pentru a se extinde aeroportul. Si, la pachet cu aeroportul, care inseamna sigur servicii pentru toate companiile care opereaza zboruri la Bucuresti, cautam un partener pentru Tarom", a anuntat Ponta, la Doha.

Ponta mai spunea atunci ca va face oferte similare si companiilor aeriene Emirates si Etihad, reamintind ca a discutat deja si cu Turkish Airlines.

Intrebat daca se gandeste la un actionariat strain minoritar sau majoritar in cazul acestei oferte, Ponta a raspuns: "Ramane sa negociem. Din punctul meu de vedere, orice varianta in care Tarom e salvat este o varianta buna. Majoritar, minoritar, orice... Pentru ca, daca va uitati in jurul nostru, Malev-ul s-a inchis, Bulgaria s-a inchis, Air Serbia o duce greu (...), deci e perioada de reasezare pe piata aviatica mondiala".