"Am fost imputernicit in aceasta functie pentru a urgenta implamentarea planului de management. Tinta este sa rentabilizam compania mai repede decat este prevazut in planul de management, adica sfarsitul anului 2015. Nu exista nicio sansa pentru rentabilizarea companiei in acest an, insa speram sa se intample la sfarsitul anului viitor", a declarat Nicolae Demetriade, care ocupa si pozitia de membru in Consiliul de Administratie, pentru Mediafax.

El a spus ca in aviatie nu exista "arme secrete", ci un efort permanent si disciplina. Demetriade a afirmat ca va colabora cu directorul general al Tarom, belgianul Christian Edouard Heinzmann, care are un mandat de patru ani. Heinzmann a fost numit in noiembrie la conducerea operatorului aerian national.

"O sa avem atributii diferite, pe care le vom stabili in perioada urmatoare. Ne vom ajuta si vom colabora", a explicat noul director executiv al Tarom.

Fost director general al Tarom, Nicolae Demetriade a fost numit la inceputul lunii mai in Consiliul de Administratie al operatorului aerian, consiliu care cuprinde sapte membri.

Demetriade a absolvit Academia de Studii Economice in anul 1970 si are peste 40 de ani de experienta in industria de aviatie si de turism. El a ocupat diverse functii de conducere in cadrul Tarom in perioada 1981-2002, intre anii 2001-2002 fiind si director general al companiei. Demetriade a fondat si a vandut fondului spaniol de investitii GED cea mai mare agentie de turism din Romania, Happy Tour.

Demetriade detine agentia de turism World Travel, care reprezinta in Romania si Republica Moldova grupul de companii Royal Caribbean, Celebrity Cruises si Azamara. Tarom a inregistrat pierderi de 66 milioane de lei in primele patru luni, cu 30 milioane de lei mai putin fata de rezultatul negativ estimat in planul de management.

Compania a incheiat anul trecut cu o pierdere preliminara si neauditata de 236 milioane lei. Planul de management, aprobat de Consiliul de Administratie in luna martie, prevede pierderi de 143 milioane lei in acest an, de 18 milioane lei in 2014, urmand ca in 2015 si 2016 compania sa realizeze profit de 92 milioane lei, respectiv 173 milioane lei.

In baza planului de management, Tarom a initiat in martie un program de retragere voluntara a personalului, vizand reducerea personalului cu 10% pana la finele anului.

Compania urmareste de asemenea o crestere a numarului de pasageri transportati cu 100.000 pe an, de la 2,3 milioane in acest an la 2,6 milioane in 2016, si o majorare a gradului de incarcare a aeronavelor, de la 68% in acest an la 75% in 2016.