Finantarea programului va fi realizata in proportie de 85% (3,859 milioane euro) cu fonduri europene nerambursabile, prin Fondul Social European.

"Acest proiect va imbunatati abilitatile si competentele personalului implicat in atribuirea de contracte de tip PPP/concesiune si va oferi o imagine completa si avizata a implicatiilor practice si a riscurilor aferente acestui tip de investitie. In concluzie, proiectul cu finantare europeana pe care il vom derula impreuna cu Banca Mondiala va fi un stimulent important pentru cresterea participarii sectorului privat in investitiile in infrastructura de transport din Romania", a declarat intr-un comunicat ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare.

Proiectul a fost depus de MTI in cadrul Programului Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative (PODCA) si a fost semnat joi. Acesta va fi derulat cu asistenta Bancii Mondiale, urmand sa acopere si principalele recomandari din Analiza Functionala a institutiei financiare, realizat in 2010.

Proiectul presupune realizarea a patru activitati majore, respectiv analiza cadrului general din Romania din perspectiva implementarii proiectelor de tip PPP, cresterea capacitatii MTI si a companiilor din subordine de a evalua ex-ante proiectele, imbunatatirea capacitatii MTI si a companiilor de a atribui proiecte PPP, precum si instruirea angajatilor.

Pe lista proiectelor propuse de Ministerul Transporturilor au fost incluse autostrada Comarnic-Brasov (in regim de concesiune), autostrada Ploiesti-Buzau-Focsani, precum si centura mare a Bucurestiului (in regim de autostrada).