Premiera in Marea Britanie. Regatul concesioneaza drumurile si autostrazile, pe modelul Margaret Thatcher
Guvernul britanic se pregateste sa inceapa concesionarea drumurilor nationale si autostrazilor, o premiera pentru Marea Britanie, pentru a atrage astfel investitii din sectorul privat in infrastructura si pentru a reduce deficitul bugetar, scriu jurnalistii de la Financial Times.
Premierul David Cameron considera ca schimbarea modelului de operare si finantare a drumurilor poate debloca "investitii private la scara larga", din partea unor fonduri suverane de investitii, fonduri de pensii si alte tipuri de investitori.
"Trebuie sa luam in calcul abordari inovatoare fata de chestiunea finantarii drumurilor nationale, pentru a creste investitiile si a reduce congestia", spune Cameron, intr-un proiect care urmeaza sa fie prezentat luni si citat de FT.
Oficialul va reitera promisiunea guvernului de a nu introduce taxe pe drumurile existente, propunere criticata dur in 2007 de opinia publica, cand a fost adusa in discutie de Tony Blair.
Taxarea noilor drumuri ramane insa in discutie, inclusiv in cazul unor extensii sau modernizari ale celor mai congestionate autostrazi.
Cameron considera ca privatizarea industriei apei de catre Margaret Thatcher, in anii '80, ar putea fi un model pentru sectorul drumurilor si autostrazilor, care ar putea deveni practic "utilitati reglementate".
"De ce alte forme de infrastructura, spre exemplu apa, pot fi finantate de capital din sectorul privat prin companii de utilitati detinute privat si reglementate independent, in timp ce drumurile Marii Britanii trebuie finantate de la bugetul public?", se intreaba Cameron, in documentele citate de FT.
Premierul a cerut Trezoreriei si Ministerului Transporturilor sa prezinte pana in toamna variante de privatizare a drumurilor. Ministrul finantelor, George Osborne, prefera ca reteaua sa fie concesionata pe termen lung, pentru a permite guvernului sa evite folosirea termenului "privatizare". Companiile ar trebui sa liciteze pentru astfel de concesiuni si sa administreze drumurile si autostrazile mai eficient decat o face statul.
Pentru inceput ar fi vizate drumuri si autostrazi reprezentand 3% din sistemul national, administrate in prezent de o agentie nationala, cu un buget anual de un miliard de lire sterline. Companiile ar trebui sa stabileasca impreuna cu statul planuri de investitii si tinte de performanta si vor beneficia de o sursa garantata de venituri, probabil prin incasarea unui procentaj din taxa anuala de acciza pe autovehicule, prin care guvernul de la Londra incaseaza 6 miliarde de lire pe an.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS