Motivul pentru care CFR trimite trenuri cu 2 vagoane pe rute supraaglomerate. “E teroare”
Suntem în plin sezon estival, şi când ar fi mai multă nevoie de ele, trenurile din România circulă arhipline şi sunt de cele mai multe ori, mizerabile.
Călătorii sunt nevoiţi de multe ori să stea în picioare, în vagoane fără aer condiţionat şi să folosească toalete murdare. Duminică seara, sute de oameni au ajuns din Braşov în Bucureşti, înghesuiţi în doar două vagoane, în condiţii de speriat.
“Am atins capacitatea maximă de transport”, a fost răspunsul oferit cu nonşalanţă, de reprezentanţii CFR.
Trenul a ajuns în Capitală după ora 22, iar oamenii au povestit supăraţi că s-au simţit ca într-o cutie încinsă în care nu au putut să respire. Unora li s-a făcut rău.
Femeie: ”Foarte aglomerat, foarte cald în tren, aerul condiţionat nu face faţă pentru că este foarte aglomerat.”
Călătorii susţin că ruta este extrem de aglomerată mai ales duminică seara. Cu toate acestea trenul este format doar din 2 vagoane.
Tânăr: “Groaznic, am stat ca sardinele în conservă.”
Tânăr: “2 vagoane şi am stat 4 ore. A fost groaznic. Erau persoane care stăteau pe jos în tren ca să nu stea în picioare.”
Şi cursa Galaţi - Bucureşti a fost una cu probleme. Locomotiva s-a stricat la Brăila, aşa că trenul a întârziat foarte mult.
Tânăr: “Este teroare. Suntem morţi de oboseală. Îngrozitor, nici aerul condiţionat nu a făcut faţă”
Potrivit avocaţilor pasagerii care au avut de suferit, fie din cauza întârzierilor fie din cauza condiţiilor de călătorie, ar trebui să se adreseze Protecţiei Consumatorului. În cazul în care nu li se face dreptate, pot face plângere în instanţă.
Daniela Victoria Zurini, avocat: ”Spune că în funcţie de ce li s-a întâmplat, cât de rău s-au simţit, ar putea să ceară despăgubiri în instanţă.”
În acest moment, cei de la CFR nu sunt obligaţi să plătească despăgubiri la cerere. Recunosc însă că în cazul supraaglomerării sistemul de aer condiţionat nu reuşeşte să răcorească vagoanele.
Anunţă totuşi că aseară au suplimentat cu peste 300 de locuri capacitatea a trei trenuri între Brasov-Bucuresti, deşi capacitatea maximă de transport a fost demult atinsă.
”Instalația de climatizare în condiții de surpaaglomerare are un randament scăzut. A fost suplimentată cu 323 de locuri capacitatea a trei trenuri. CFR Călători are în circulație capacitatea maximă”.
De ce nu pune mai multe vagoane în componenţa trenurilor? Pentru că nu are. Ultimele vagoane noi au fost cumpărate în 2011.
În prezent, CFR Călători are aproape 800 de vagoane şi 500 de locomotive sau automotoare. Ca să ofere condiţii civilizate de călătorie, ar trebui să-şi dubleze flota. Din păcate, s-a împotmolit în licitaţii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS