CFR Călători estimează pierderi de peste 431 milioane lei în acest an. Compania alocă aproape un mld. lei pentru reparaţiile vagoanelor şi locomotivelor
CFR
CFR Călători estimează pierderi de 431,05 milioane lei în acest an, la venituri totale de 2,136 miliarde lei, potrivit proiectului privind bugetul companiei, publicat în dezbatere de Ministerul Transporturilor.
Totodată, compania va aloca 860,25 milioane lei pentru reparaţiile vagoanelor și a locomotivelor.
"Faţă de realizările anului 2018, veniturile totale programate în anul 2019 sunt reduse cu 1,25%, iar cheltuielile totale sunt majorate cu 13,06%, societatea programând o pierdere de 431.051 mii lei", arată nota de fundamentare.
Cuantumul compensaţiei pe anul 2019 (1,015 miliarde lei) reprezintă circa 66,70% din necesarul fundamentat, în valoare de 1,523 miliarde lei, "fapt ce conduce la o neacoperire a cheltuielilor privind activitatea curentă de exploatare", se arată în document.
Compania şi-a bugetat cheltuieli totale de 2,567 miliarde lei, iar cheltuielile de natură salarială sunt în cuantum de 950,29 milioane lei.
"Cheltuielile de natură salarială au fost majorate ca urmare a: majorării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată; reîntregirii acestora, pentru întregul an 2019, determinate ca urmare a acordării unor creşteri salariale în anul 2018", se arată în proiectul de buget pentru 2019.
CFR Călători are 13.000 de angajaţi. Câştigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natura salariala este stabilit la 6.008 lei.
Cheltuielile pentru investiţii sunt în sumă de 340 milioane lei.
Compania va aloca totodată 860,25 milioane lei pentru reparaţiile vagoanelor şi locomotivelor.
"Necesarul previzionat pe 2019 pentru activitatea de revizii şi reparaţii planificate la vagoane de călători pentru un număr de 539 vagoane este de 151.259 mii lei, iar pentru mentenanţă şi reparaţii locomotive 709.000 mii lei", arată documentul.
CFR Călători estimează pentru sfârşitul anului plăţi restante de 104,63 milioane lei şi creanţe restante de 150 milioane lei.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS