CFR promite că linia de la Gara de Nord la Otopeni va fi gata până anul viitor, printr-o minune: ”Să construiască într-o noapte cât alții în șapte”
Din categoria proiecte ambiţioase, CFR Infrastructură promite că trenul care va merge din Gara de Nord la aeroportul din Otopeni va face 22 de minute.
Există însă şi o condiţie: să se facă podul feroviar peste DN1. Totul ar trebui să fie gata până la Campionatul European de Fotbal din vara anului viitor.
Cum va fi posibil? “Constructorul ar putea munci într-o noapte cât alţii în şapte”, sugerează reprezentanţii CFR, deşi călătorii nu mai cred în minuni.
Trenul face acum de la Gara de Nord până în Otopeni 45 minute sau chiar o oră. Opreşte în câmp, iar pasagerii sunt duşi până la aeroport cu un microbuz. În viitor, susţin oficialii, trenul va ajunge în parcarea supraetajată a aeroportului.
Pentru asta, va fi construită o linie nouă, care va fi conectată la calea ferată existentă. Dar constructorul trebuie să o termine până în iunie anul viitor, când începe Campionatul European de Fotbal.
Manuela Badea, reprezentant CFR Infrastructură: “Maxim 12 luni, el poate să se mişte mai repede. Constructorul poate veni cu o tehnologie, poate să construiască într-o noapte cât alţii în şapte, depinde. Orice este posibil.”
Nu vor fi necesare demolări, dar trebuie construit un pod feroviar de 1,5 kilometri peste DN1.
Trenul va trece pe o estacadă construită peste DN 1. Acesta va avea o capacitate de 250 de persoane, însă nu va fi electric. Pasagerii vor fi transportați cu trenuri tip Săgeata Albastră, cu motoare diesel.
Manuela Badea, reprezentant CFR Infrastructură: ”Deocamdată nu a făcut subiectul lotul 1 electrificarea, vom vedea în etapa a doua, să vedem în funcţie de influenţele electromagnetice. Depinde ce ne spune Autoritatea Aviaţie Civilă.”
De altfel, Autoritatea Aeronautică a cerut un studiu pentru a stabili dacă lumina trenului ar putea deranja avioanele. Construcţia reprezintă o noutate pentru zona aeroportuară din Otopeni şi, din aceast motiv, studiul de fezabilitate a întârziat mult.
Ofertele înscrise la licitaţie vor fi deschise pe 25 martie. Dacă nu vor exista contestaţii, constructorul desemnat ar trebui să se apuce de muncă în cel mult două luni.
Urmează şi exproprierile, care vor fi făcute printr-o Hotărâre de Guvern.
Halta CFR de la Aeroportul din Otopeni va trebui construită în aşa fel încât ulterior să poată fi legată de viitoarea linie de metrou, care ar trebui să ajungă în zonă.
Linia de aproape 3 kilometri, care va conţine şi podul de 1,5 kilometri, ar costa statul român peste 100 de milioane de euro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS