Ministrul Transporturilor promite 90 km de autostrada noi, pana la sfarsitul anului. Razvan Cuc: “98% din contestatiile depuse la licitatii nu au niciun temei”
Autostrada
Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a declarat, vineri, la Arad, ca isi va respecta angajamentul privind numarul de kilometri de autostrada care vor fi dati in folosinta in 2017, afirmand ca este vorba despre 90 de kilometri, in timp ce pentru 800 de kilometri vor fi lansate procedurile de licitatie.
Prezent pentru a inspecta un santier din Arad, ministrul Razvan Cuc a fost intrebat de jurnalisti cati kilometri au autostrada vor fi deschisi in acest an, el spunand ca este vorba despre 90, asa cum anuntase anterior.
”Am spus ca pana la sfarsitul anului vom inaugura 90 de kilometri de autostrada. Primii 15 i-am dat in folosinta pe Lugoj-Deva lotul II, urmand sa deschidem loturile III si IV Sebes-Turda, loturile III si IV Lugoj-Deva si intrarea in Bucuresti pe cei trei kilometri. Am discutat cu constructorii si fiecare si-a asumat termenele, dar vreau sa vad ca se respecta si din punct de vedere al calitatii”, a spus ministrul, citat de News.ro.
Totusi, Razvan Cuc a declarat ca a fost saptamana trecuta in inspectie pe unele santiere si a fost dezamagit de mobilizarea pe care a gasit-o.
Ministrul a adaugat ca pana in acest moment au fost lansate licitatii pentru construirea altor 300 de kilometri de autostrazi, din cei 800 de kilometri pentru care s-a angajat sa lanseze procedurile in acest an.
98% din contestatiile depuse la licitatii nu au niciun temei
Razvan Cuc le transmite, totodata, ”un mesaj clar” firmelor care participa la licitatiile pentru lucrari de infrastructura, declarand ca nu va mai acepta contestatii care blocheaza lucrarile. Ministrul a spus ca, potrivit unui studiu, 98% din contestatii nu au niciun temei si nicio finalitate, iar legislatia va fi modificata pentru a se evita aceste situatii.
”Nu mai accept si nu mai doresc contestatii pentru obiectivele de investitii, care tin in loc dezvoltarea (...) Este un mesaj clar pe care il transmit catre toate firmele: avem obiective scoase la licitatie in momentul de fata de peste 13 miliarde de lei, deci va fi de lucru in Romania, nu este nevoie sa mai faceti contestatii doar de dragul de a le face. Daca voi constata in perioada urmatoare ca se vor face contestatii in acest sens doar, repet, pentru a bloca obiectivele de investitii, voi lua fiecare obiectiv in parte si le vom prezenta in fata presei. Avem un studiu in fata care ne arata ca peste 98 % din contestatiile depuse nu au niciun temei si nicio finalitate”, a spus Razvan Cuc.
Intrebat care sunt parghiile legale prin care poate bloca depunerea de contestatii, ministrul a spus ca se lucreaza la modificarea legislatiei.
”Pana cand vom finaliza modificarile la legislatia actuala, avem parghiile pe care ni le oferiti si dumneavoastra, presa, ca sa facem cunoscut oamenilor exact cine blocheaza obiectivele. Repet, aceste contestatii nu au un fundament concret”, a declarat ministrul.
Razvan Cuc a mai spus ca in urmatoarea perioada ANAF va da publicitatii numele unor firme trecute pe ”lista neagra” a ministerului dupa ce au participat la licitatii sau lucrari de investitii, precizand ca in perioada urmatoare ”lista se va mari”.
”Lista neagra a constructorilor va fi facuta publica la un moment dat de catre cei de la ANAF, undeva la 14 firme sunt pe lista. Pot sa va spun ca lista se va mari in perioada urmatoare”, a spus Razvan Cuc.
Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, anunta, la sfarsitul lunii mai, ca urmeaza sa fie intocmita o lista neagra a firmelor care nu respecta termenele lucrarilor si care monitorizeaza clauze contractuale pentru a obtine venituri suplimentare, dar si a societatilor contestatoare care blocheaza astfel realizarea obiectivelor de investitii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS