Primul lot de 22 de km din Autostrada Nadlac-Arad a fost asfaltat. Cand vom trece granita in Ungaria pe soseaua de mare viteza
Autostrada Arad-Nadlac. Sursa: Mediafax Foto
Primul lot al Autostrazii Nadlac-Arad, care are o lungime de 22 de kilometri, a fost asfaltat in intregime, urmand ca stratul de uzura sa fie turnat pana la sfarsitul lunii august, scrie Mediafax.
Potrivit reprezentantilor asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, care realizeaza lucrarile, in cursul zilei de luni s-a ajuns la frontiera cu Ungaria cu primul strat de asfalt turnat pe lotul intai al Autostrazii Nadlac-Arad, cuprins intre frontiera si orasul Pecica.
"Suntem la limita de contract cu lucrarile de asfaltare, respectiv la frontiera cu Ungaria. Toti cei 22 de kilometri au primul strat de asfalt, cu mici intreruperi, pentru ca pasajele si podetele nu au fost realizate inca", a declarat directorul adjunct al santierului, Danut Dascalu.
Potrivit sursei citate, stratul final de asfalt, cel de uzura, va fi turnat cel tarziu pana la sfarsitul lunii august, iar lucrarile pe acest segment al Coridorului IV pan-european vor fi incheiate in decembrie.
In acest moment, potrivit lui Dascalu, peste 50 la suta din proiectul cuprins intre granita si Pecica este realizat. O mare parte din lucrarile ramase de realizat o reprezinta construirea unor pasaje, podete si a sistemelor de colectare a apelor pluviale.
Premierul Victor Ponta declara, in 17 iulie, cand s-a aflat pe santierul Autostrazii Nadlac-Arad, ca primul lot ar putea fi finalizat in decembrie, iar in cazul celui de-al doilea lot, cuprins intre Pecica si Arad, castigatorul licitatiei ar putea fi anuntat in 25 august.
Primul lot este construit de asocierea italo-germana Astaldi-Max Boegl, iar directorul de proiect, Adrian Adler, declara, in 19 iunie, ca lucrarile sunt in grafic si ar putea fi incheiate in luna decembrie, fata de termenul contractual, care este 22 ianuarie 2015.
Potrivit lui Adler, tronsonul cuprins intre frontiera cu Ungaria si Pecica ar trebui finalizat mai devreme pentru ca pe timpul iernii nu vor mai fi conditii meteo prielnice pentru lucrari.
Adler preciza ca, din informatiile pe care le are din Ungaria, lucrarile care se desfasoara intre Mako si frontiera cu Romania la Coridorul IV Pan-european vor fi incheiate in luna noiembrie, conform contractului, astfel ca la inceputul anului viitor s-ar putea face conexiunea cu autostrada din Romania.
Constructia Autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.
Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate. CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, si a atribuit, in decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.
CNADNR a reziliat in vara anului trecut contractul de proiectare si executie a lotului doi dupa falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicand la vremea respectiva ca stadiul de executie a lucrarii era de 84,75%. CNADNR a asteptat pana la 23 iulie ofertele constructorilor interesati sa finalizeze executia lotului doi al Autostrazii Nadlac-Arad, ramas neterminat dupa falimentul Alpine, si estima ca va plati pana la 177,4 milioane lei (40,3 milioane euro), inclusiv TVA, pentru acest contract.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS