Acordurile au fost adjudecate prin licitatie deschisa si vor fi finantate de CNADNR din fonduri proprii. 

Serviciile pentru lotul 2 al autostrazii Orastie - Sibiu (19,8 km) au fost adjudecate de firma Axis Security in baza unui contract de 546.799 lei. 

Pentru primul lot al acestei autostrazi, de 22,2 km, a fost selectata firma WBC Box Guard, care va incasa 550.566 lei.  WBC Box Guard a mai castigat alte doua contracte, pentru paza patrimoniului pe Deva - Orastie (34,6 km), in valoare de 640.969 lei, respectiv pentru Lugoj - Deva lot 1 (27,7 km) si drum de legatura cu profil de autostrada (10,5 km), care ii va genera incasari de 794.619 lei. 

Contractele pentru Nadlac - Arad si drum de legatura lot 2 (16,6 km), respectiv pentru Timisoara - Lugoj lot 1 (9,5 km), Arad - Timisoara (32,2 km) si varianta de ocolire a municipiului Arad (10 km) au fost atribuite catre R.A.O. Security. Firma de paza va primi 706.143 lei pentru primul acord si 1,29 milioane lei pentru al doilea.  Sumele aferente contractelor nu includ TVA. 

Primele doua loturi ale Autostrazii Orastie - Sibiu, primul lot Lugoj - Deva si tronsonul 2 de la Deva - Orastie (Simeria - Orastie) au fost inaugurate anul trecut, primul lot Timisoara - Lugoj si varianta de ocolire a municipiului Arad au fost deschise in 2012, iar Arad - Timisoara a fost finalizata in 2011. 

Contractul pentru lotul 2 al autostrazii Nadlac - Arad a fost reziliat de CNADNR in vara anului trecut, desi era aproape de finalizare, din cauza falimentului constructorului austriac Alpine Bau. 

Valoarea estimata a acordurilor a fost de 7,2 milioane lei (1,6 millioane euro), cu TVA. 

Paza urmeaza sa fie asigurata fara intrerupere, modul de organizare si schimburile fiind decise de prestatori. 

Potrivit datelor din caietele de sarcini, CNADNR solicita pentru fiecare tronson de autostrada pana la trei echipaje mobile, cat si posturi fixe, in unele cazuri. Serviciile ar urma sa fie asigurate de un numar de 40 de posturi, dintre care 22 pentru agenti de paza si 18 pentru soferi.  Pentru patrulare, echipajele vor fi formate din doua persoane (conducator auto si agent de paza), iar paza fixa va fi asigurata de un singur agent. 

Firmele de profil vor trebui sa previna furturile sau deteriorarile, precum si depozitarea gunoaielor pe autostrada si in zonele de siguranta.