Ministerul Transporturilor vrea sa amane pana in 2024 acordarea de despagubiri calatorilor pentru intarzierea trenurilor
Tren, CFR
Ministerul Transporturilor propune, intr-un proiect de Hotarare de Guvern publicat vineri, amanarea pana in 3 decembrie 2024, a aplicarii legislatiei europene ce prevede despagubirea calatorilor pentru intarzierea trenurilor, motivul invocat fiind ca, pana atunci, nu se pot asigura standardele minime de calitate a serviciilor de transport feroviar, scrie News.ro.
Regulamentul 1371/2007/CE, intrat in vigoare in 3 decembrie 2009, a introdus protectia drepturilor calatorilor din transportul feroviar si impune imbunatatirea calitatatii si eficientei serviciilor de transport feroviar de calatori.
Legislatia europeana prevede o despagubirire de 25% din pretul biletului, daca trenurile intarzie intre 60 si 119 minute, si de 50% pentru intarzieri de peste 120 de minute.
Daca intarzierea trenului a provocat pierderea ultimei legaturi feroviare din acea zi, despagubirea este de 100%, compania feroviara fiind obligata sa asigure si cazarea pasagerilor afectati pe o noapte la un hotel de trei stele.
CFR Calatori, compania de stat care ar avea cel mai mult de suferit daca se aplica regulamentul in Romania, si celelalte companii din sector au obtinut doua derogari deja pentru aplicarea dispozitiilor, pentru perioade de cinci ani, intre 2009-2014 si 2014-2019, actuala derogare expirand in 3 decembrie 2019.
Legislatia europeana permite astfel de derogari pentru statele ramase in urma cu modernizarea infrastructurii feroviare.
Folosind aceasta posibilitate, Ministerul Transporturilor propune o noua derogare de cinci ani pentru aplicarea drepturilor calatorilor pe transportul feroviar.
"Avand in vedere amploarea lucrarilor de reabilitare a infrastructurii feroviare in vederea reducerii intarzierilor trenurilor de calatori, cat si prevederile Regulamentului UE nr. 1371/2007, se propune prelungirea termenului (...) cu 5 ani, pana la data de 3 decembrie 2024", se arata in nota de fundamentare a proiectului de act normativ.
Autorii proiectului motiveaza propunerea prin faptul ca firmele de transport feroviar de calatori nu ar putea face fata costurilor cu despagubirea calatorilor afectati de intarzieri.
In plus, Ministerul Transporturilor mentioneaza necesitatea unor investitii importante in sistemul infrastructura feroviara.
"Solicitarea acestor derogari se bazeaza si pe necesitatea prevederii de subventii suplimentare pentru investitii si eventual asigurarea din resurse proprii a sumelor necesare asigurarii standardelor minime de calitate a serviciilor de transport feroviar: modernizare material rulant, modernizarea sistemelor de informare la calator, dotari pentru persoane cu mobilitate redusa la nivelul statiilor de cale ferata etc", mai mentioneaza nota de fundamentare.
De Hotararea de Guvern ar beneficia toate companiile de transport feroviar de calatori din Romania, puternic subventionate de la bugetul de stat, indiferent de forma de proprietate. Pe piata transporturlui feroviar de calatori din Romania opereaza, in afara companiei de stat CFR Calatori, companiile private Regiotrans, Transferoviar Calatori si Interregional Calatori.
Mai multe despre:
#CFR Calatori#despagubiri
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS