Imaginile vorbesc de la sine: si daca ar munci zi-lumina, constructorii nu ar avea cum sa termine pe 10 iulie tronsonul Cernavoda-Medgidia, asa cum promitea Ministerul Transporturilor luna trecuta. Acesta este singurul segment ramas nefinalizat din Autostrada Soarelui.

De data asta, italienii dau vina pe alti italieni: pe ENEL. Din cauza stalpilor de iluminat nu ar fi putut sa duca la bun sfarsit lucrarile.

Ministrul transporturilor, trimis de premier in inspectie, se declara insa multumit de ce a vazut si avanseaza un nou termen.

Ministrul promite ca incepand cu 20 iulie, pe o bucata de 20 de km, de la Medgidia pana la pod se va circula pe un singur sens cu 80 km/h, iar de la pod pana la Constanta cu 130 de km/h.

Ministerul promite ca odata cu inaugurarea celor 20 de kilometri de autostrada pe care se va circula pe un singur sens in ambele directii va fi gata si bucata de centura de la Constanta catre Mamaia.

Iar pe sensul dintre Medgidia spre Constanta se va circula pe doua straturi de asfalt, nu pe trei, asa cum este normal in cazul unei autostrazi. Septimiu Buzasu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor recunoaste ca este asa, dar spune ca nu este nicio problema.

Dar, ca sa fie totul gata pe 20 iulie, timp de cinci zile bucata Medgidia-Constanta data deja in folosinta va fi din nou scoasa din circulatie. Soferii vor trebui sa aleaga variantele ocolitoare. Nu se stie daca in cele cinci zile va fi prins si weekendul 14-15 iulie, cand zeci de mii de oameni vor merge la mare.

Termenul de 20 iulie nu este nicaieri stipulat in contract. Asa ca daca nu va fi respectat, constructorul nu va fi penalizat. Optimist, ministrul transporturilor sustine ca autostrada Bucuresti-Constanta va fi functionala pe toate sensurile, de la un capat la altul, pana la sfarsitul acestui an.