Transporturile au dublat, peste noapte, la 1.300 numarul de km de autostrada, pana in 2030. Pe hartie, deocamdata. Ce drumuri expres devin sosele de mare viteza
Autostrada in constructie. Sursa foto: Mediafax
UPDATE Varianta actualizata a Master Planului de Transport, realizata in urma dezbaterilor publice, prevede constructia a 1.300 de kilometri de autostrada, pana in 2030, dublu fata de nivelul stabilit in formula initiala a strategiei.
Ministrul Transporturilor Ioan Rus a avut marti o intalnire de cateva ore, la sediul Ministerului Transporturilor, cu reprezentantii comisiilor parlamentare de specialitate, pentru discutii privind Master Planul de Transport si situatia companiilor din subordinea Transporturilor.
"Am prezentat in fata celor doua comisii Master Planul in forma semifinala, varianta la care dansii au avut unele observatii si corecturi pertinente, care pot fi facute fara sa modifice fundamental ceva", a spus ministrul, la finalul intalnirii, potrivit Mediafax.
El a adaugat ca Master Planul va fi aprobat saptamana viitoare in guvern, urmand sa fie prezentat, inainte de implementare, si Comisiei Europene.
Dupa dezbaterea publica a fost propusa constructia unor sectoare de autostrada care figurau initial ca drum expres, respectiv Sibiu-Pitesti, Bacau-Pascani, Targu Neamt-Iasi-Ungheni si Targu Mures-Targu Neamt (ultimul ca autostrada construita in mai multe etape), potrivit Ministerului Transporturilor.
Totodata, in document sunt incluse o noua centura ocolitoare cu profil de autostrada pentru Bucuresti si mai multe sectoare de drumuri expres care initial faceau parte din reteaua Trans Regio.
"Dupa dezbaterea publica au fost propusi 1.301 km de autostrada, cu un plus de 645 km fata de versiunea initiala a Master Planului, 1.877 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio si Euro Trans si 67 de variante de ocolire de sine statatoare sau parte a proiectelor de autostrada sau drumuri expres, la care se adauga centura Bucurestiului la profil de autostrada. Investitia in sectorul rutier se ridica la 26,48 miliarde euro, din care peste jumatate investitie in autostrazi", arata Ministerul Transporturilor.
Pe sectorul feroviar, noua varianta a documentului prevede investitii de reabilitare a coridoarelor feroviare (3.219 km), a unor cai ferate cu potential economic (1.131 km), electrificarea tuturor sectoarelor de pe reteaua TEN-T core (425 km) si dezvoltarea unor sectoare de cale ferata de mare viteza (peste 1.000 de km). Totalul investitiilor in acest sector este de 19 miliarde de euro.
In ceea ce priveste sectorul naval, propunerile vizeaza 752 km de cai navigabile si modernizarea a 12 porturi, cu investitii estimate la peste 2 miliarde de euro.
Ultima varianta a Master Planului recomanda investitii in infrastructura a 14 aeroporturi, in valoare de 588 milioane euro, in timp ce suma revizuita pentru sectorul multimodal este de 142 milioane euro.
Valoarea totala a investitiilor pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pana in 2030 este de peste 48 miliarde euro, apropiata de cea din prima varianta a strategiei.
In septembrie 2014 Ministerul Transporturilor anunta ca Romania ar trebui sa construiasca 656 kilometri de autostrada si 2.226 kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, conform Master Planului de Transport, in conditiile in care fostul ministru al Transporturilor, Dan Sova, promitea in aprilie 1.800 kilometri noi de autostrada pana in anul 2020.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat in ianuarie ca reteaua autostrazilor din Romania, care totalizeaza 700 kilometri in prezent, va fi extinsa cu 50 kilometri in acest an si cu 200 de kilometri in 2016.
Master Planul General de Transport este un document strategic in baza caruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014 - 2020.
Mai multe despre:
#autostrazi#Ministerul Transporturilor
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS