Metroul din al doilea oraș din România care va avea transport subteran ar putea fi construit de japonezi
Cluj-Napoca
Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a anunţat joi că firme din Japonia ar fi interesate de proiectul metroului pe care administraţia locală ar dori să îl construiască, ca soluţie la traficul aglomerat din oraş.
De altfel, în bugetul local din acest an a fost alocată o sumă pentru realizarea unui studiu de prefezabilitate a acestui proiect.
Emil Boc a amintit, joi, că realizarea metroului reprezintă un un obiectiv pe termen lung şi că discuţiile din prezent sunt, practic, o pregătire a unor soluţii care ar putea fi aplicate în perioada următorilor 20-30 de ani, când se estimează că oraşul va ajunge la un milion de locuitori.
"Avem un buget aprobat care prevede şi realizarea unui studiu de prefezabilitate pentru realizarea metroului la Cluj-Napoca. Am fost contactaţi de reprezentanţii unor firme japoneze care au văzut interesul Clujului pentru metrou, le-am spus că sunt bineveniţi pentru o discuţie preliminară, aşa cum vom purta discuţii cu toţi cei interesaţi de a veni pentru realizarea proiectului de metrou. Ne interesează acum să culegem toate datele necesare pentru a realiza cel mai bun caiet de sarcini în vederea realizării studiului de prefezabilitate, după care oricine, din Japonia până în SUA, poate veni la Cluj să se implice în acest proiect", a spus Emil Boc, citat de Agerpres.
Acesta a subliniat că anumite idei, cum este cea a construirii metroului, trebuie analizate din timp, deoarece peste câţiva ani, când nevoia de a fi puse în practică va fi şi mai mare, va fi prea târziu pentru a fi implementate.
Vorbind despre studiul de prefezabilitate care va fi realizat pentru acest proiect al metroului la Cluj-Napoca, Emil Boc a spus că acesta va arăta care vor fi costurile, cât de lung va fi traseul, dacă va fi de suprafaţă ori subteran, sau câte staţii vor fi necesare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS