Al doilea oraș din România, după București, care ar putea avea metrou
După Capitală, Clujul ar putea fi primul oraș din țară cu metrou. Proiectul unei magistrale este în discuție de ani de zile în orașul de pe Someș, iar acum autoritățile locale au acordat peste 3 milioane de lei pentru a începe studiile de fezabilitate.
Primele călătorii ar putea avea loc peste cel puțin zece ani.
Dezvoltarea economică a Clujului din ultimii cinci a dus la un boom imolbiliar, iar zonele limitrofe au devenit parte din oraș. Așa că metropola se confuntă cu o supra aglomeraare a infrastructurii.
Reprezentanții primăriei sunt mai deciși ca niciodată să construiască o magistrala de metrou care va avea o lungime de 40 de kilometri.
Metroul ar urmă să pornească din localitatea Gilău, iar ultima stație ar trebui să fie în zona industrială de la Jucu. Optimiști, inițiatorii proiectului susțin că până în 2030 am putea circula cu metroul în Cluj-Napoca, iar mai apoi magistrala să fie extinsă și în zona metropolitană.
Planul este ca toate comunele din jurul orașului devenite suburbii să fie legate: Gilău, Florești, de unde 25 de mii de oameni vin zilnic în Cluj să lucreze, Apahida și Jucu.
Primul pas a fost făcut de Consiliul Local la începutul anului, care a acordat suma de 3,4 milioane de lei pentru studiul de prefezabilitate, care va stabili condițiile în care poate fi construită o asemenea magistrală.
Oana Buzatu, purtător de cuvânt Primăria Mun. Cluj-Napoca: ”În urma alocării acestei sume și studiile prealabile vom avea toate detaliile cu privire la lungimea, felul în care să se distribuie o astfel de linie de metrou . În mod real orașul nostru găzduiește și suportul în trafic furnizat de o populație care se apropie de jumătate de milion.”
Arhitecții sunt însă sceptici față de acest proiect.
Șerban Țigănaș, președintele Ordinului Arhitecților din România: ”Suntem un oraș colinar, pe vale, un metrou funcționează dacă este o rețea coerentă, care are mai mulți poli, nu servește numai de exemplu axa est-vest. Este notoriu că toată zona centrală este plină de vestigii arheologice, ceea ce face că orice intervenție în subteran că va declanșa ani de zile de cercetări și studii”.
Municipalitatea clujeană nu este la prima inițiativă îndrăzneață de acest gen.
Spre exemplu, în urmă cu 10 ani, primarul Emil Boc anunță că va face un tunel subteran uriaș în centrul orașului pentru a decongestiona traficul, dar proiectul a rămas la stadiul de promisiuni până acum.
Mai multe despre:
#metrou#Cluj-Napoca
Pe acelasi subiect: