Companiile aeriene au tot incercat in ultimul timp sa redobandeasca controlul asupra vanzarilor lor de bilete, in conditiile in care in paralel incearca sa castige mai multi bani din oferirea de noi servicii si taxarea separata a pasagerilor pentru bagaje, alimente si alte facilitati. 

Lufthansa a anuntat ca procentajul de venituri generat in urma vanzarilor de bilete de avion a scazut constant in conditiile in care costurile sale pentru utilizarea sistemelor globale de distributie (GDS), care permit agentiilor de turism sa rezerve bilete si camere de hotel, se ridica la peste 100 milioane de euro pe an.

Lufthansa a decis astfel sa introduca o suprataxa de 16 euro pentru fiecare bilet eliberat printr-un GDS, transmite Agerpres.

Compania germana a adaugat ca agentiile de turism vor putea sa rezerve bilete fara a plati suprataxa daca utilizeaza portalul online al Lufthansa. 

Lufthansa va introduce din aceasta vara si un nou set de preturi pentru bilete, astfel ca locurile de la clasa economy vor fi clasificate ca "light", "classic" si "flex", daca pasagerul vrea sa plateasca doar pretul biletului sau doreste si alte optiuni incluse. 

Decizia Lufthansa, care va afecta si biletele pentru zborurile operate si de celelalte companii aeriene din grup, precum Austrian, Swiss si Brussels, a fost criticata de providerul de servicii GDS Amadeus.

Compania spaniola, care concureaza cu Sabre si Travelport, are o cota de piata de 42% si sustine ca decizia Lufthansa ii va afecta pe calatori in conditiile in care costurile mai mari suportate de agentiile de turism vor fi transferate catre consumatori.