Premiera in istoria companiilor din Germania. Ce a transmis CEO-ul Lufthansa pasagerilor intr-un mesaj postat pe YouTube. VIDEO
Directorul general al Lufthansa, Christoph Franz
Uneori, marile companii ajung sa ceara scuze publice consumatorilor, pentru eventuale probleme pe care le cauzeaza. Practica nu este insa foarte intalnita in cultura germana. Rareori, un director apare in fata camerei prezentand scuze clientilor. CEO-ul operatorului aerian Lufthansa a recurs, joi, la un asemenea gest, intr-un videoclip urcat pe YouTube, relateaza Wall Street Journal.
Comunicarea CEO-ului Lufthansa, Christoph Franz, pe o platforma social media este ceva extrem de rar in industria aeriana germana. Decizia managerului a venit in a doua zi de greva organizata de pilotii companiei aviatice, una dintre cele mai lungi din istoria grupului (se desfasoara timp de trei zile), si dupa numeroase alte proteste organizate de angajatii Lufthansa impotriva inghetarii salariilor.
Aproape 3.800 de zboruri au fost anulate, incepand de miercuri, in intreaga Europa, afectand in jur de 400.000 de pasageri. Greva urmeaza sa se sfarseasca in aceasta noapte, la ora locala 23.59 (ora 00:59, ora Romaniei).
“Daca sunteti clienti ai companiei Lufthansa, atunci va asteptati sa primiti servicii excelente si siguranta la bord in fiecare dintre cele 365 de zile ale unui an. Din pacate, in urmatoarele trei zile nu va vom putea oferi tot pachetul, asa cum v-am obisnuit pana acum, si asta deoarece pilotii nostri vor fi in greva”, a declarat directorul general intr-un mesaj video postat pe YouTube.
De altfel, Franz a asigurat pasagerii ca Lufthansa isi va relua serviciile incepand de sambata, atunci cand protestul se va sfarsi. Versiunea in limba engleza a filmuletului, postat miercuri pe YouTube, a strans pana astazi peste 2.000 de vizualizari, in timp ce versiunea in limba germana are putin peste 3.000 de vizualizari.
Expertii social media din Germania au ridicat din spranceana cand au vazut mesajul postat pe cea mai cunoscuta platforma de video sharing din lume. “Este prima data cand un CEO al unei mari corporatii germane apare in fata unei camere prezentand scuze”, a explicat Thomas Knüwer, consultant social media, pentru cotidianul Wall Street Journal.
„Asta e un semn ca industria germana incepe sa inteleaga cum functioneaza Internetul”, a adaugat consultantul. „Fara doar si poate nu este un lucru rau cand un CEO recurge la asa ceva. Mai mult, pana acum, Franz a devenit unic”, a sustinut si Martin Emmer, profesor de comunicare la Universitatea Libera din Berlin.
Lufthansa este operatorul aerian al Germaniei si cea mai mare companie aviatica din Europa, dupa numarul de pasageri transportati si dimensiunea flotei. In ultimii ani, Lufthansa s-a confruntat cu numeroase greve si proteste demarate de sindicate, pe fondul unor negocieri salariale.
Sindicatul pilotilor Cockpit la Lufthansa, Lufthansa Cargo (divizia de cargo) si Germanwings (divizia de zbor low-cost a grupului), care revendica 9.000 de membri la nivelul tuturor companiilor, a indemnat pilotii sa inceteze lucrul incepand de miercuri, la ora locala 0.00 (joi, 1.00, ora Romaniei), si pana vineri, la ora locala 23.59 (0.59, or Romaniei), cerand cresteri salariale si imbunatatirea conditiilor la sfarsitul carierei. De altfel, sindicatul asteapta o participare "absolut puternica", a delarat vineri pentru AFP unul dintre purtatorii de cuvant ai organizatiei.
Actualul CEO al companiei aeriene, Christoph Franz, se afla la final de mandate. El urmeaza sa preia, din mai, conducerea grupului elvetian de medicamente Roche.
Pe acelasi subiect: