Lufthansa, favorită la preluarea Alitalia. Simbol al renașterii Italiei după război, operatorul aerian este de mai mulți ani în pragul falimentului
Alitalia
Procedurile pentru vânzarea companiei Alitalia au ajuns la final, în condiţiile în care grupul german Lufthansa pare favorit la preluarea transportatorului aerian italian, informează un articol publicat joi în cotidianul italian "Corriere della Sera", preluat de AFP.
Publicaţia menţionată susţine că în ultimele luni au fost formulate trei oferte pentru preluarea controlului la Alitalia, una venită de la Lufthansa, alta de la compania britanică low-cost easyJet şi una de la fondul american Cerberus. Pentru moment, oferta companiei germane pare a fi favorite, potrivit Agerpres.
"În ceea ce priveşte viitorul Alitalia, punctul terminus pare Germania, cu vânzarea către Lufthansa", scrie principalul cotidian italian, care adaugă însă că ofertele ar putea fi îmbunătăţite.
Fără a cita sursa informaţiilor sale, "Corriere della Sera" susţine că Lufthansa ar vrea să preia doar operaţiunile de zbor ale Alitalia, care, în acest moment, numără aproximativ 8.000 de angajaţi, excluzând serviciile de handling ale Alitalia. În plus, Lufthansa propune să preia doar aproximativ 6.000 din cei aproximativ 8.000 de angajaţi ai diviziei Alitalia de care este interesată.
În schimb, cei doi miniştri italieni care urmăresc acest dosar, precum şi cei trei comisari care gestionează Alitalia, de când a fost plasată sub administrarea statului, au cerut Lufthansa să reducă la jumătate cifra de 2.000 de disponibilizări pe care grupul german o are în vedere.
"Negocierile sunt în curs. Părţile se apropie, dar problema nu a fost încă rezolvată", susţine Corriere della Sera.
Un alt subiect de dispută este legat de preţul de vânzare.
"Oferta iniţială a Lufthansa era de 300 de milioane de euro şi a fost respinsă. Comisarii şi Guvernul cer majorarea ofertei până la cel puţin 500 de milioane de euro. Şi în acest caz, punctele de vedere ale părţilor se apropie", susţine Corriere della Sera.
Alitalia, odată un simbol al renaşterii economice a Italiei după război, se chinuie în prezent să concureze pe piaţa internă cu companiile aeriene low-cost şi trenurile de mare viteză. Autorităţile de la Roma au respins varianta naţionalizării companiei aeriene, însă soarta acesteia constituie un subiect politic delicat şi orice restructurări dure solicitate de un investitor străin riscă să provoace ample proteste.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS