Nu ajungem la mare pe autostrada nici anul acesta! Lucrarile, blocate de situri arheologice! VIDEO
Lucrarile la autostrada Cernavoda-Constanta si centura Constanta sunt in conservare si vor fi reluate in functie de conditiile meteo, iar din cele 67 de situri arheologice aflate pe traseu doar 25 au fost descarcate, in conditiile in care in luna iunie sectoarele ar trebui deschise circulatiei.
Proiectul a fost impartit in trei loturi - Cernavoda-Medgidia (20 kilometri), Medgidia-Constanta (aproximativ 32 de kilometri) si varianta de ocolire Constanta la profil de autostrada (21,8 kilometri).
Directorul general al CNADNR, Liviu Costache, a declarat la finele lunii ianuarie ca in vara acestui an se va putea circula pe autostrada Cernavoda-Constanta, desi tronsonul de drum nu va fi complet finalizat pana la debutul sezonului estival.
"A se termina o autostrada este un lucru, a se pune in circulatie este o diferenta. A termina inseamna sa aiba absolut tot: parapeti, portale, santuri, conexiuni cu drumuri laterale, semnalizare digitala, benzinarii, parcari. Punerea in circulatie inseamna sa-l dau in circulatie masinilor cu anumite restrictii, sa zicem. Angajamentul nostru este sa se circule spre Constanta pe autostrada in vara lui 2011, inclusiv varianta de ocolire a municipiului Constanta", a afirmat Costache.
Pana in prezent constructia tronsonului Cernavoda-Medgidia a ajuns la faza de lucrari la terasamente si drum, respectiv lucrari de excavare in jurul debleelor (sapatura facuta sub nivelul terenului in vederea executarii platformei unui drum - n.r.), lucrari de consolidare, de umplutura, de pregatire a cofrajelor, armarea si turnarea betonului pentru elementele prefabricate pentru podete, precum si lucrari la pasajul inferior, inclusiv mutarea utilitatilor.
Lucrarile au fost realizate pe o distanta de 5,7 kilometri, intre kilometrii 165 si 170+75, potrivit datelor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) transmise Mediafax.
La segmentul Medgidia-Constanta au fost executate lucrari la structuri si de drenaj, precum si pentru imbunatatirea terenului de fundare pe o distanta totala de 9,4 kilometri intre pozitiile 170+75 si 172 si 187+1 si 193+8.
Constructia variantei de ocolire Constanta a avansat pana la lucrari de terasamente, sapaturi, curatarea si indepartarea pamantului, imbunatatirea terenului de fundare, umpluturi, stabilizare, consolidare si lucrari la cele 18 poduri si 27 de podete.
Lucrarile sunt pe o lungime de 20,2 kilometri, de la kilometrul 0 la 6+4 si de la 7+2 la 21.
Intrebati cand vor fi reluate lucrarile, reprezentantii CNADNR au afirmat ca acestea vor reincepe "in functie de conditiile meteorologice (temperaturi pozitive, nivel de umiditate, etc.)".
Din totalul celor 67 de situri arheologice, 21 se afla pe tronsonul Cernavoda-Medgidia, 11 pe sectorul de la Medgidia la Constanta si 35 pe traseul centurii.
La inceputul anului, ministrul Transporturilor Anca Boagiu a reclamat intr-o sedinta de guvern ca lucrarile sunt intarziate intrucat Ministerul Culturii nu a efectuat descarcarile arheologice pe tronsonul Medgidia-Constanta.
Ministrul Culturii, Kelemen Hunor, a replicat insa ca institutia are doar atributii de avizare a dosarelor intocmite de arheologi, documentatia fiind trimisa ulterior spre Comisia Nationala de Arheologie.
Astfel, din cele 11 situri prezente pe tronsonul Medgidia-Constanta, pentru unul dintre acestea Ministerul Transporturilor a obtinut certificatul de descarcare arheologica si alte doua sunt in faza de cercetare.
"Activitatile aferente cercetatilor arheologice sunt in curs de desfasurare. Descarcarea de sarcina si implicit intarzierile sunt determinate de potentialul arheologic, de gradul de complexitate si caracteristicile sitului delimitat" arata CNADNR.
Sursa citata precizeaza ca plata serviciilor de arheologie revine companiilor constructoare, astfel ca nu poate estima valoarea acestora.
Lucrarile la tronsonul Cernavoda-Medgidia sunt efectuate de catre compania franceza Colas. Contractul are o valoare de 224 milioane euro.
Sectorul Medgidia-Constanta este construit de consortiul italiano-german Astaldi-Max Boegl, valoarea contractului fiind de 211 milioane euro.
Constructia variantei de ocolire Constanta este executata de consortiul format din companiile FCC Construction (Spania) si Astaldi (Italia) pentru 803,96 milioane lei.
Mai multe despre:
#Autostrada Soarelui#transporturi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS