Lotul I al autostrazii Nadlac-Arad ar putea fi deschis circulatiei saptamana viitoare
Lotul I al autostrazii Nadlac-Arad, de 22 de kilometri, ar putea fi deschis circulatiei saptamana viitoare, in conditiile in care lucrarile la corpul soselei au fost finalizate si mai trebuie realizate doar santuri, garduri sau poduri, spun reprezentantii constructorului.
Directorul proiectului autostrazii Nadlac-Arad, Adrian Adler, a declarat, vineri, ca lotul I ar putea fi deschis circulatiei saptamana viitoare, pentru ca lucrarile au fost incheiate transmite Mediafax.
"Au fost finalizate lucrarile la corpul autostrazii, iar de acum se lucreaza doar in exteriorul acesteia, cum ar fi la santuri, garduri sau poduri. Asteptam la inceputul saptamanii viitoare o comisie tehnica de la CNADNR, care va verifica elementele ce tin de siguranta circulatiei, astfel incat daca se primeste acceptul, traficul va fi deschis in jurul datei de 18 decembrie”, a declarat directorul proiectului autostrazii Nadlac-Arad, Adrian Adler, potrivit Mediafax.
El a precizat ca, pentru a se putea circula pe autostrada s-au mai finalizat sase kilometri din lotul II, care asigura legatura cu DN7 printr-un nod rutier existent langa orasul Pecica.
La capatul de la frontiera cu Ungaria, va exista un alt drum de legatura cu DN7, spre actualul punct de control pentru trecerea granitei.
"Acest drum de legatura are doar doua benzi, motiv pentru care propunem ca traficul pe lotul I sa fie deschis doar pentru autoturisme. In caz contrar, apare riscul unor blocaje create de camioanele care in mod obisnuit asteapta in coloana controlul de la frontiera. Luam in calcul si posibilitatea ca tirurile sa circule pe lotul I doar pe sensul spre Arad", a declarat Adler.
Referitor la lotul II, cuprins intre Pecica si Arad, Adler a declarat ca acesta va fi deschis circulatiei cel mai probabil in iunie, perioada in care ar urma sa fie finalizata si autostrada din Ungaria cuprinsa intre Nadlac si Mako.
Constructia Autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat initial de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.
Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate.