Linia de cale ferată Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, dată în folosință în 12 decembrie. Trenurile vor circula la un interval de 40 de minute, 24h/24h
Statie CFR Aeroportul Otopeni
Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă au fost recepţionate vineri, iar primele trenuri de călători vor începe să circule din 12 decembrie, informează CFR SA.
Potrivit unui comunicat al companiei, vineri au fost recepţionate lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare executate pe linia CF Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, între Mogoşoaia - Baloteşti şi Halta Odăile - Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
"Lucrările de modernizare a liniei CF care asigură legătura directă între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au fost finalizate în proporţie de 100%, iar primele trenuri de călători vor circula între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021", se precizează în comunicatul CFR SA.
Compania a derulat două mari proiecte feroviare pentru asigurarea legăturii directe între Gara Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti. Primul a vizat dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti şi a avut valoarea de 50,5 milioane lei, fiind finanţat de la bugetul de stat. Al doilea contract a avut ca obiect construcţia liniei noi pentru Racord CF (din zona Odăile) la Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni. Valoarea acestuia s-a ridicat la 412,72 milioane de lei, iar finanţarea a provenit din fonduri europene şi de la bugetul de stat.
CFR SA notează că transportul feroviar dintre aeroport şi Gara de Nord va dura între 20-23 de minute.
"Prin finalizarea lucrărilor cuprinse în cele două obiective de investiţii feroviare - dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (7,9 kilometri) şi construcţia liniei noi pentru Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (2,95 km), Faza I, sistemul feroviar asigură o creştere a calităţii serviciilor de transport de călători spre şi de la aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat la un interval de 40 de minute (24h/24h), dar şi o variantă avantajoasă pentru transportul de navetă între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, care va dura doar 20-23 de minute", se menţionează în comunicat.
Totodată, administratorul infrastructurii feroviare informează că trei operatori de transport călători au depus cereri de autorizare pentru operarea pe traseul Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
"În această perioadă, între CFR SA, administrator al infrastructurii feroviare publice, şi cei trei operatori de transport feroviar de călători, care au depus solicitări pentru asigurarea serviciului public de transport de călători pe această rută, este în desfăşurare procesul de alocare a traselor pentru cele 36 de perechi de trenuri care vor circula pe linia CF Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, urmând ca din 12 decembrie 2020, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, să circule şi primele trenuri de călători pe ruta directă Gara de Nord - Aeroport", precizează CFR SA.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS