Investitia in infrastructura in 2010? Cea mai mica din ultimii 8 ani
Am ajuns fara sa ne dam seama la ceas de bilant. Iar oamenii gospodari fac de obicei liste pe care trec lucrurile bune, dar si nereusitele.
Acestea din urma sunt cam multe in cazul nostru, pentru ca 2010 ramane cel mai slab an din ultimii 8, daca vorbim despre drumuri. Problema este ca nici macar promisiunile nu suna mai bine. Cel mult vom ajunge pe doua benzi pana la Marea Neagra. Restul proiectelor - adica autostrazile Bucuresti-Ploiesti si Transilvania - vor lua o pauza.
Daca ne uitam pe harta Europei si apoi pe cea a Romaniei, intelegem mai bine ca ne incapatanam sa ramanem la periferia Uniunii. In ultimii ani, santierele au fost finantate numai de la buget, asa ca banii au fost irositi inutil pe santiere care nu duc nicaieri. 2010 se termina cu 313 kilometri de autostrada dati in folosinta, dintre care doar 10 inaugurati recent la Campia Turzii.
Desi se lauda ca investeste in infrastructura, Guvernul suspenda pana in 2012 finantarea pe Bucuresti - Ploiesti, santier ajuns la 60% si care trebuia terminat din primavara. Mai lipsesc vreo 80 de milioane de euro.
Pentru tronsonul Ploiesti-Comarnic si Cormanic-Brasov viitorul s-a inchis. Santierul deschis de la Suplacu de Barcau la Bors va sta si el pentru ca nu avem de dat inca un miliard americanilor de la Bechtel ca sa il termine.
Asadar, in 2011 singura prioritate ramane coridorul patru. Adica autostrada de la Nadlac la Constanta, care ar trebui sa ne duca in civilizatie. Se deschid cu 2,5 miliarde de euro, bani europeni, lucrarile de la Nadlac la Arad si alte patru tronsoane de la Timisoara la Sibiu.
In paralel ar trebui sa apara santiere pentru 10 ocolitoare, de o jumatate de miliard de euro, si se lucreaza incet pe 1000 de kilometri de drumuri nationale aflate in reabilitare. Desigur, numai naivii cred ca toate acestea vor fi si facute.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS