Invazia chineza. Cate autostrazi si cai ferate vor sa construiasca investitorii de la Beijing in Romania. Lucrarile incep in 2014
Chinezii vorbesc, pentru prima data, despre proiecte de investitii de miliarde de euro, pe care vor sa le puna in practica in Romania. Dupa ani de discutii fara finalitate, acum exista chiar si termene pana la care se vor semna contractele: toate ar trebui parafate anul viitor.
Asiaticii si-au propus ca 2014 sa fie anul lor in Europa. Daca va intrebati de ce atata graba, atunci aflati ca vor sa isi faca reclama cu realizarile de aici ca sa dea bine si pentru alti potentiali clienti de pe batranul continent. O spun chiar ei.
Cei 400 de chinezi sositi la Bucuresti au pus la cale in 3 zile peste 30 de proiecte mari. Gao Yuanhai este directorul companiei de stat de drumuri si poduri. Sustine ca a intrat deja in parteneriat cu o companie pentru constructia autostrazii Craiova-Pitesti.
Oficial, castigatorul licitatiei Craiova-Pitesti ar trebui desemnat in primavara lui 2014, iar constructia ar trebui sa inceapa in vara anului viitor. La fel si in cazul Centurii de Sud a Capitalei.
Agentia de presa oficiala Xinhua, din China, anunta ca deja a fost semnat si un contract pentru calea ferata de mare viteza dintre Constanta si Arad. Directorul Companiei Chineze de Constructii Civile anunta ca banii, circa 11 miliarde de euro, ar putea veni din mai multe surse.
"Ar trebui sa avem beneficii de ambele parti, impreuna cu partenerii nostri, adica ori proiecte prin parteneriat public privat ori finantate de la buget. Daca nu reusim, noi avem o relatie foarte buna cu Banca Chinei si cu alte banci mari din lume”, spune ZHENHAI Zhang, director CCECC.
"Prima intalnire de lucru va fi pe 10 decembrie, apoi in ianuarie, in prima jumatate a lunii. Vom incepe probabil cu un tronson, care este un pic mai usor de realizat datorita conditiilor de teren. Interesul foarte mare este sa conectam Portul Constanta si sa il dezvoltam ulterior", a precizat Ramona Manescu, ministrul Transporturilor.
Se negociaza si pentru modernizarea tronsonului CFR Giurgiu-Iasi pana in 2017, a inelului de transport feroviar al Capitaliei, dar si pentru doua terminale destinate vapoarele de dimensiuni in portul Constanta, in valoare de 300 de milioane de euro.
Toate proiectele de transport au ca scop si exportul masiv de marfuri de la noi catre cea mai populata tara a lumii.
Canalul de irigatii Siret-Baragan, centralele pentru energie nucleara, electrica sau termica ori parcurile eoliene sunt investitii de miliarde de euro anuntate tot pentru 2014. In sectorul privat, chinezii au semnat deja intelegeri pentru ridicarea unor hoteluri, centre de SPA si balneare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS