Interviu cu ministrul Transporturilor: ”Situația la Tarom și Blue Air este critică.” Cu câți bani salvează statul cei doi operatori aerieni
Lucian Bode
Situația financiară a celor două companii aeriene românești – Tarom și Blue Air -, este critică și fără ajutoarele pe care statul le pregătește mai pot funcționa câteva săptămâni, maximum o lună, spune ministrul Trasporturilor.
Într-un interviu acordat corespondentului Știrilor ProTV Vitalie Cojocari, ministrul Transpoturilor, Lucian Bode, a detaliat cele două pachete de salvare pe care statul le pregătește pentru Tarom și Blue Air, adăugând că nu a luat niciodată în calcul posibilitatea ca cei doi operatori aerieni să intre în faliment.
Potrivit ministrului, situația în care se află companiile este critică și, de aceea, luna august este crucială pentru salvarea lor, după ce Comisia Europeană aprobă ajutoarele de stat propuse de România.
Până la sfârșitul lunii iulie statul va notifica Executivul European cu privire la aceste ajutoare, iar în august va declanșa procedurile legale pentru accesarea ajutorului și asigurarea fondurilor necesare pentru ca Tarom și Blue Air să poată depăși această perioadă de criză.
”Nu vorbim de orice companie, vorbim de compania Tarom, operatorul național, unde statul român este acționar 97,2%, cu o cifră de afaceri de 1,5 mld. euro, cu taxe și impozite plătite a bugetul de stat, cu 1.776 de angajați și 29 de aeronave în operare. Compania Blue Air, cu acționariat privat de 99,99%, cu o cifră de afaceri de 2,1 mld. lei, cu impozite și taxe plătite la stat la zi, cu 926 de angajați, operand cu 20 de aeronave. Blue Air ocupa, în 2019, 25% din piața low-cost din România. Este foarte greu după ce ai pierdut o piață să mai poți intra pe piața respectivă, de aceea România nu-și poate permite ca cele două companii să aibă probleme astfel încât la un moment dat să se spună problema falimentului acestor companii. Exclus! România nu-și poate permite să intre în galeria mai puțin selectă a trei țări membre ale UE – mă refer la Slovacia, Slovenia și Lituania -, care nu au operator aerian de transport”, a explicat Lucian Bode.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS