Într-un interviu acordat corespondentului Știrilor ProTV Vitalie Cojocari, ministrul Transpoturilor, Lucian Bode, a detaliat cele două pachete de salvare pe care statul le pregătește pentru Tarom și Blue Air, adăugând că nu a luat niciodată în calcul posibilitatea ca cei doi operatori aerieni să intre în faliment.

Potrivit ministrului, situația în care se află companiile este critică și, de aceea, luna august este crucială pentru salvarea lor, după ce Comisia Europeană aprobă ajutoarele de stat propuse de România.

Până la sfârșitul lunii iulie statul va notifica Executivul European cu privire la aceste ajutoare, iar în august va declanșa procedurile legale pentru accesarea ajutorului și asigurarea fondurilor necesare pentru ca Tarom și Blue Air să poată depăși această perioadă de criză.

”Nu vorbim de orice companie, vorbim de compania Tarom, operatorul național, unde statul român este acționar 97,2%, cu o cifră de afaceri de 1,5 mld. euro, cu taxe și impozite plătite a bugetul de stat, cu 1.776 de angajați și 29 de aeronave în operare. Compania Blue Air, cu acționariat privat de 99,99%, cu o cifră de afaceri de 2,1 mld. lei, cu impozite și taxe plătite la stat la zi, cu 926 de angajați, operand cu 20 de aeronave. Blue Air ocupa, în 2019, 25% din piața low-cost din România. Este foarte greu după ce ai pierdut o piață să mai poți intra pe piața respectivă, de aceea România nu-și poate permite ca cele două companii să aibă probleme astfel încât la un moment dat să se spună problema falimentului acestor companii. Exclus! România nu-și poate permite să intre în galeria mai puțin selectă a trei țări membre ale UE – mă refer la Slovacia, Slovenia și Lituania -, care nu au operator aerian de transport”, a explicat Lucian Bode.