Aeroportul din Otopeni a fost, din 2007 si pana astazi, principala poarta aeriana din tara. 70% dintre cei care zboara in si din Romania trec pe aici.

In anii de boom economic, in jur de 5 milioane de pasageri tranzitau aeroportul Henri Coanda. Ulterior, din cauza crizei, numarul acesta s-a redus. Abia in 2011, aeroportul si-a revenit, iar anul trecut a inregistrat un record absolut: peste 7,6 milioane de pasageri. Iar cel mai mare aeroport a contribuit si la recordul pe tara.

In 2013, companiile aeriene care opereaza in Romania au transportat 10,5 milioane de pasageri, aproape jumatate din populatia Romaniei. Explicatia operatorilor? Preturile si infrastructura aeroportuara. Iata si un exemplu. Cu avionul, ajungeti de la Bucuresti la Viena intr-o ora si jumatate, iar o cursa dus-intors porneste de la 100 de euro. Daca alegeti trenul, platiti pentru o cabina single 190 de euro si asteptati 19 ore. Cu masina dureaza 13 ore, dar va costa 300 de euro.

Aeroportul din Otopeni nu este insa singurul care se lauda cu performante. Aeroportul din Iasi a inregistrat cu peste 30% mai multi pasageri fata de 2012. De altfel, cifrele au propulsat Iasiul in primele 10 aeroporturi din Europa dupa crestere.

In 2007, anul intrarii Romaniei in Uniunea Europeana, au fost imbarcati sau debarcati pe principalele aeroporturi din tara 7,6 milioane de calatori. Numarul lor a crescut constant, dar criza si-a spus cuvantul in 2012. Anul trecut, insa, am revenit in forta cu 10,5 milioane de pasageri.

NUMARUL DE PASAGERI

2007 - 7,6 milioane

2008 - 8,7 milioane

2009 - 8,7 milioane

2010 - 9,7 milioane

2011 - 10,3 milioane

2012 - 10,1 milioane

2013 - 10,5 milioane