Calatoresti de Sarbatori? Trebuie sa-ti stii drepturile ca pasager al unei companii aeriene
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), institutia competenta cu supravegherea respectarii drepturilor pasagerilor prevazute de Regulamentul (CE) 261/2004 de stabilre a unor norme comune in materie de compensare si asistenta a pasagerilor in eventualitatea refuzului la imbarcare si anularii sau intarzierii prelungite a zborurilor, reaminteste consumatorilor principalele drepturi in cazul transportului aerian!
Drepturile sunt urmatoarele:
- dreptul de fi informati de catre liniile aeriene (de exemplu, cu privire la drepturile pe care le au, la evolutia situatiei, la anulari si durata intarzierilor);
- dreptul la asistenta (bauturi racoritoare, mese, cazare, dupa caz) – in cazul refuzului la imbarcare, al anularii zborului, al intarzierii, al fortei majore;
- dreptul de a alege intre rambursarea pretului si redirectionarea catre destinatia finala - in cazul refuzului la imbarcare, al anularii zborului, al fortei majore. In cazul in care intarzierea este mai mare de cinci ore, pasagerii au dreptul la rambursare;
- dreptul la compensare - in cazul refuzului la imbarcare, al anularii zborului. Conform hotararii Curtii Europene de Justitie, pasagerii au dreptul la compensare in cazul intarzierii prelungite, daca acestia ajung la destinatia finala cu trei ore sau mai mult după ora de sosire prevazuta initial de operatorul de transport aerian, cu exceptia cazului in care zborul a fost intarziat din cauza unor circumstante extraordinare.
„Desi principalele cauze pentru care transportatorii aerieni au inregistrat intarzieri sau anulari de zboruri sunt conditiile meteorologice, respectiv ninsorile abundente si viscolul, consider ca drepturile pasagerilor nu ar trebui sa fie incalcate sau uitate. Firmele de transport aerian trebuie sa inteleaga ca incheie un contract cu pasagerii atunci cand le vand bilete, contract care se cere respectat”, a declarat Constantin Cerbulescu, presedinte al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Pentru mai multe informatii privind drepturile pasagerilor pe transportul aerian puteti accesa site-ul ANPC!
Probleme apar si in privinta bagajelor.
Bagajele se inalta ca niste munti pe aeroporturile din Bucuresti. Au fost pierdute si sunt rezultatul curselor anulate in intreaga Europa, din cauza acestui decembrie cainos.
Printre ghinionisti l-am gasit si pe cantaretul Marcel Pavel, care spune ca a fost usurat de bijuterii in valoare de 3.500 de euro, pe care a riscat si le-a pus in valiza trimisa la cala. O lectie dura, din care poate vor invata si altii cate ceva, inainte sa plece cu avionul.
Zilnic, peste 10.000 de oameni au plecat ori s-au intors din vacanta pe Otopeni. Vorbim doar despre luna decembrie. Aproape 100 dintre ei au descoperit ulterior ca li s-au ratacit lucrurile pe un alt aeroport. Dintre acestia, cinci nu-si vor recupera gentile niciodata.
85% din bagajele pierdute sunt gasite in primele cinci zile, restul pana la 95% in trei saptamani.
Tarom este pe locul cinci in Europa in clasamentul companiilor care pierd cele mai putine bagaje cu sapte valize ratacite din 1.000. Codase sunt Alitalia, Air France, KLM, British Airways si, mai nou, Lufthansa, care incurca pana la 30 de valize la 1.000 de pasageri.
Impreuna aduna 5.000 in fiecare luna, numai la Bucuresti. Compania aeriana plateste cel mult 20 de euro despagubire per kilogram. Exista insa si asigurari speciale de calatorie, care pot acoperi si cumparaturile valoroase.
Sfatul specialistului spune ca singurul bagaj care nu se pierde este cel pe care nu il ai. Daca aveti totusi nevoie de un geamantan mare, mai bine luati unul colorat sau puneti-i un semn distinctiv. Asa va fi mai usor de recuperat dintr-un munte de bagaje.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS