Imaginile furtului de 10 milioane de euro de la CFR. Cum a ajuns calatoria cu trenul o aventura periculoasa
Calatoriile cu trenul se transforma intr-o aventura periculoasa, pentru ca de ani de zile hotii fura bucati din calea ferata, incurajati de indiferenta autoritatilor.
Vineri, 13 indivizi, hoti si cumparatori de marfa furata, au fost retinuti. Sambata insa, alti 20 vor veni in locul lor si le vor prelua afacerile. Pentru ca responsabilii nu pot sau nu vor sa controleze fenomenul.
Asta este tot ce ramane, zi de zi, in urma hotilor de componente de cale ferata. Indivizii, pe care nimeni nu da semne ca ar vrea sa ii opreasca, fura tot ce se poate vinde, fara sa se gandeasca o clipa la urmari.
"In momentul cand ne fura o bobina din asta se ocupa circuitul de cale si automat semnalul trece pe oprire, pe rosu. Neavand comanda, se poate rupe trenul, mai multe...", spune Cristian Stoica, rector mecanic.
13 indivizi, unii care furau, iar altii care cumparau marfa furata, au fost ridicati in zori de politistii din Ilfov.
Numai aici, la acest centru de colectare a fierului vechi din Buftea, politistii au gasit dimineata la perchezitii mai multi conectori - adica piese de la semafoarele cailor ferate care contin cupru si argint. Proprietarii au acum dosar penal pentru complicitate la furt calificat
"Ca urmare a acestor fapte, mai multe trenuri au avut intarziere. Rreprezentantii centrelor de fier vechi sunt obligati sa ceara documentele de provenienta ale marfii, ceea ce in multe dintre cazuri nu se intampla", spune Claudia Burada, IPJ Infov.
SI in nordul tarii, la Moldovita, hotii au furat 90 de metri de sina din traseul mocanitei, un tren de epoca, foarte cautat de turistii straini.
Pana cand autoritatile vor pune la punct o legislatie aspra, altii profita cat pot de pe urma furturilor. Niste angajati ai CFR povesteau la un moment dat ca sefii sunt primii care au de castigat, deoarece patroneaza firme de transport cu microbuzul.
Disperati, noii manageri ai CFR cauta solutii pentru reducerea pagubelor, ajunse la peste 10 milioane de euro numai anul trecut.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS