Hotii au furat componente de pe calea ferata in valoare de 10 mil. euro, anul trecut. Directorul CFR cere ajutorul Americii si Israelului
Ingroziti de furturile de pe calea ferata, noii manageri privati de la CFR au cerut ajutorul americanilor si israelienilor. Fenomenul pare de nestapanit: numai anul trecut au fost furate componente de peste 10 milioane de euro, o crestere cu aproape 50%. Iar cel mai afectat tronson este Bucuresti - Constanta, unde trenul Intercity nu mai circula chiar din acest motiv.
Noul director general al CFR Infrastructura spune ca furturile nu mai pot fi tolerate, asa ca s-a hotarat sa ia taurul de coarne.
"Am contactat ambasada Americii si ambsada Israel sa ne propuna companii in domeniu sa vedem ce putem face. Daca americanii si israelienii nu stiu despre "security" si despre "safety" cine sa stie ?", explica Dimitrios Sophocleous, director general Compania Nationala CFR S.A.
Americanii si israelienii confirma si spun ca vor cauta sa ajute CFR cu cele mai bune firme de securitate.
CFR contabilizeaza mii de furturi anual. In februarie, 6 indivizi au fost prinsi la Simeria, in timp ce incercau sa vanda la fier vechi componente de la vagoane si macazuri.
"Paguba totala in toata tara 10,5 milioane de euro. 70 la suta din asta era intre Bucuresti si Constanta. O sa fie un timp in curand in care o sa avem aceeasi problema in coridorul IV, restul, Bucuresti-Curtici. Si vorbim in total despre 660 kilometri”, spune Sophocleous.
Pe linia Bucuresti-Constanta trenurile ar trebui sa circule cu 180 de kilometri pe ora, dar n-au mai mult de 60, pentru ca semnalizarile au disparut. Iar trenul intercity sta si acum in depou. Furturile sunt profitabile pentru hoti, pentru la linia a fost modernizata, iar componentele sunt scumpe.
Pana vine ajutorul de la americani sau israelieni, CFR asteapta bani de la guvern pentru a plati jandarmeria sa pazeasca linia ferata.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS