Guvernul negociaza cu Bechtel un nou grafic la Autostrada Transilvania, cu termene peste 2012
Ministerul Transporturilor si Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) au initiat negocieri cu Bechtel pentru a decide un nou grafic al lucrarilor la Autostrada Transilvania, cu noi termene ce vor depasi luna decembrie 2012, data limita luata in calcul pana in prezent pentru finalizarea proiectului
Noul termen va fi stabilit la finalul negocierilor dintre parti, au declarat surse oficiale, citate de Mediafax.
"In prezent, din cauza constrangerilor bugetare si intarzierilor inregistrate in plata lucrarilor efectuate in anul 2010, antreprenorul Bechtel a redus ritmul lucrarilor si efectivele desfasurate pe santier. Ministerul Transporturilor si CNADNR au demarat negocieri pentru esalonarea platii datoriilor, incadrarea in standardele de cost si refacerea programului de lucrari. In masura in care acestea vor fi rezolvate, se va putea stabili un nou grafic de lucrari si noi termene de finalizare", au aratat sursele.
Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii a fost prelungit cu un an, pana in decembrie 2012.
Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent cu finantarea statului, la aproape sapte ani de la lansarea proiectului, a depasit cu putin 10% din traseul total.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat recent, intr-un interviu pentru Ziarul Financiar in legatura cu Autostrada Transilvania, ca nu exista niciun ban pentru Bechtel, constructorul proiectului, cel putin pana in vara, la rectificarea bugetara, astfel ca lucrarile pentru tronsonul Suplacu de Barcau - Bors (zona de nord-vest a autostrazii) nu pot fi demarate.
Fisa proiectului de investitie includa in bugetul pe acest an al ministerului de resort indica, pentru 31 decembrie 2010, o valoare ramasa de finantat aferenta lucrarii de 8,5 miliarde lei, dintr-o valoare totala aprobata la deschiderea finantarii de 12,7 miliarde lei.
Pe parcursul anului trecut a fost platita companiei Bechtel o suma totala de 965,1 milioane lei, din care datorii aferente anului 2009 de 867,8 milioane lei.
Un document oficial redactat recent de conducerea Ministerului Transporturilor si obtinut de Mediafax releva totodata ca pentru lucrarile la Autostrada Transilvania au fost alocate prin bugetul pe acest an 148 milioane lei, in conditiile in care valoarea datoriilor inregistrate la finele anului trecut depasea 600 milioane lei.
"Avand in vedere aceasta alocare, nu se pune problema acordarii de sume pentru inceperea altor sectiuni in afara celor aflate in lucru. De asemenea, defalcarea pe sectoare a acestei sume nu poate fi efectuata pana la plata datoriilor inregistrate, in conditiile in care achitarea acestora este prioritara", se arata in document.
Aceeasi sursa indica faptul ca suma datorata Bechtel este de 104 milioane euro, iar penalitatile inregistrate pentru platile restante insumeaza 2,28 milioane euro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS