Cand vom ajunge la mare pe autostrada
Finalizarea tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia va costa intre 500 si 700 milioane lei, fara TVA (120-170 milioane euro) si va dura un an, potrivit anuntului de intentie lansat de CNADNR pentru o noua licitatie, dupa ce a reziliat contractul acordat constructorului francez Colas.
Contractul, cu o valabilite de un an, vizeaza proiectarea si constructia a aproape 20 de kilometri de autostrada. Data prevazuta pentru inceperea procedurilor de adjudecare a fost stabilita la 30 mai.
Finantarea va fi asigurata de la Banca Europeana de Investitii, din fonduri comunitare nerambursabile si de la bugetul de stat.
Colas a primit in noiembrie 2008 contractul pentru tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia, in valoare de 634 milioane lei, fara TVA, din care a incasat 97 milioane de lei, inclusiv TVA.
Ministrul Transporturilor Anca Boagiu a declarat recent ca CNADNR va scoate la licitatie contractul pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia, iar in luna august va fi selectat un nou contructor.
Boagiu a spus ca a reziliat contractul cu firma franceza deoarece aceasta a cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 milioane euro, ca urmare a modificarii traseului pe o distanta de 14 km, nefinalizarea proiectului tehnic pentru acest tronson, prelungirea termenului final cu doi ani, pana in 2013, si inceperea constructiei pe o distanta de 5,5 km cu un an intarziere, respectiv in vara anului 2010.
Ca reactie la anuntul ministrului privind rezilierea contractului, Colas a sustinut ca a primit autorizatiile si terenurile doar pentru constructia a 6 kilometri din tronsonul Cernavodă-Medgidia, asteptand decizia oficiala pentru restul de 14 kilometri.
Valoarea estimata a contractului a fost calculata la cursul BNR de miercuri, de 4,0858 lei pentru un euro.
Mai multe despre:
#Autostrada Soarelui#contracta autostrada
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS